عصر خودرو

رشد آهسته نفت در بازار متلاطم سیاسی

عصر بازار- قیمت‌ نفت که در پی نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلاف تجاری آمریکا و چین و احتمال کندی اقتصاد جهانی معاملات روز گذشته را در فاز منفی سپری کرده بود توانست امروز با بهبود نسبی معاملات را ادامه دهد.

رشد آهسته نفت در بازار متلاطم سیاسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، قیمت نفت برنت دریای شمال در معاملات روز سه شنبه با افزایشی نسبی همراه شدند و افت چشمگیر دیروز را کمی جبران کرد.

    به این ترتیب، قیمت این کالا با چهار سنت افزایش نسبت به روز گذشته به هر بشکه 71 دلار و 28 سنت معامله شد و قیمت نفت وست تگزاس آمریکا با رشد 0.3 درصدی به هر بشکه 62 دلار و 44 سنت رسید.

    کارشناسان معتقدند یکی از مهم ترین دغدغه های ترامپ برای انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری کاهش قیمت نفت و فروآرده های نفتی است و به همین دلیل از هر تلاشی برای کاهش قیمت این کالا استفاده می کند.

    گلدمن ساکس در این خصوص اعلام کرد: عقب‌نشینی اخیر نفت برنت، قیمت‌های این کالا را با وجود محدود شدن عرضه به قیمت پایینی رسانده است.: قیمت‌های نفت اواخر امسال کاهش پیدا خواهد کرد و نفت برنت به 65.50 دلار در هر بشکه می‌رسد.

    بر اساس گزارش رویترز بانک امریکا مریل لینچ نیز اعلام کرد: انتظار دارد عربستان سعودی تولید نفت خود را به آهستگی و همزمان با خروج نفت ایران از بازار افزایش دهد و نفت برنت در 70 دلار در هر بشکه کف قیمت پیدا خواهد کرد.


     

    برچسب ها