عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

پیش بینی ثبات قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در ماه رمضان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در ادامه برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی و ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز روند کاهشی داشته است، با این شرایط پیش بینی می‌شود در ماه رمضان ثبات قیمت این اقلام را داشته باشیم و در برخی نیز حتما کاهش قیمت رخ خواهد داد.

پیش بینی ثبات قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمید ورناصری با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های وزارت جهادکشاورزی ذخایر بسیار خوبی را در مجموع پشتیبانی امور کشور داریم، اظهار کرد: این ذخایر از محل تولید داخل و واردات تامین شد تا شرایط قیمتی باثباتی را در کشور داشته باشیم.

    وی ادامه داد: همانطور که در سطح بازار مشاهده می شود قیمت گوشت مرغ،‌ تخم مرغ و گوشت قرمز از شرایط مناسبی و متعادلی برخوردار است.

    ورناصری درباره قیمت این اقلام در بازار، گفت: قیمت میانگین گوشت مرغ تازه در سطح کشور 11.500 تومان و در تعدادی از استان‌ها کمتر از این مقدار است.

    وی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را حدود 6 هزار تومان اعلام کرد.

    ورناصری همچنین از روند کاهشی قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: در حال حاضر شرایط بسیاری خوبی در قیمت و تامین گوشت قرمز در سراسر کشور داریم.

    وی همچنین با اشاره به طرح ضیافت ستاد تنظیم بازار کشور، افزود: علی رغم ثبات و کاهش قیمت در این اقلام برنامه ریزی‌هایی نیز انجام داده‌ایم تا سهمیه‌هایی تحت عنوان طرح ضیافت در استان‌های سراسر کشور توزیع شود.

    ورناصری اضافه کرد: در قالب طرح ضیافت توزیع 20 هزارتن گوشت مرغ گرم و منجمد و 5 هزار تن گوشت قرمز منجمد را ابلاغ کرده‌ایم.

    وی قیمت این اقلام در طرح ضیافت را مطابق نرخ مصوب دولتی عنوان کرد.

    ورناصری یادآور شد: هر ساله یک هفته قبل از آغاز ماه رمضان شاهد نوسانات قیمت در این اقلام بودیم ، اما امسال با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی این اتفاق نیفتاد است و از افزایش قیمت خبری نیست.

    تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران در سراسر کشور

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره تامین نهادهای مورد نیاز دامداران و مرغداران در مناطق سیل زده، اظهار کرد: در سال گذشته حجم بالایی از نهاده‌های دامی ذرت، کنجاله سویا و جو وارد شد به نحوی که 20 تا 25 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.

    ورناصری ادامه داد: در یک ماه و نیم ابتدای سال 98 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا میزان واردات این اقلام به حدود 2.5 برابر افزیش یافته است.

    وی ذخایر نهاده‌ های دامی در کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و  گواه آن را ثبات قیمت در بازار این نهاده دانست.

    ورناصری همچنین از ابلاغ توزیع حدود 750 هزارتن  کنجاله سویا به سراسر کشور خبر داد و افزود: این میزان عرضه کنجاله سویا در حالی است که نیاز ماهانه کشور به این نهاده حدود 270 هزارتن است.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تاکید کرد: افزایش توزیع این نهاده دامی به این دلیل است که مرغداران و دامداران امکان تامین نیاز خود با قیمت مصوب دولتی را داشته باشند و با اطمینان خاطر برای ماه‌های آینده متناسب با ظرفیت تولید خود برنامه ریزی کنند.

    ورناصری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر دولت در تامین اقلامی که به آن واگذار شده است، به میزان زیادی خرید و ذخیره سازی کرده است تا در شرایطی که نوسانات قیمت در این اقلام اتفاق می‌افتاد وظیفه ذاتی خود یعنی پشتیبانی را به خوبی انجام دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو