عصر خودرو

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد اعلام کرد:

رشد ۲۵ درصدی قیمت خرما و رطب در یزد

عصر بازار- رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با اشاره به رشد ۲۵ درصدی قیمت انواع خرما و رطب در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت انواع این اقلام را اعلام کرد.

رشد ۲۵ درصدی قیمت خرما و رطب در یزد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، «سید حسین عقیلی» با اشاره به ممنوعیت صادرات خرما و رطب، اظهار کرد: هر چند قیمت خرما و رطب بیش از 25 درصد رشد داشته اما به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، صادرات این محصول پرمصرف و مغزی ممنوع شده است.

    وی در رابطه با قیمت انواع خرما و رطب، تصریح کرد: هر کیلو خرمای زاهدی درجه یک از 14 تا 17 هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از 8 تا 13 هزارتومان عرضه می‌شود.

    این مسئول با بیان این که قیمت خرمای بیزو درجه یک از 12 تا 15 هزار تومان و انواع درجه دو این خرما از 7 تا 11 هزار تومان است، گفت: خرمای پیاروم درجه یک از 45 تا 60 هزار تومان و درجه دو پیاروم از 25 تا 44 هزار تومان عرضه می‌شود.

    وی در رابطه با قیمت انواع رطب نیز بیان کرد: رطب مضافتی 2 ردیفه از 31 تا 35 هزار تومان و رطب مضافتی سه ردیفه از 25 تا 31 هزار تومان عرضه می‌شود. انواع دیگر رطب کبکاب از 22 تا 24 هزار تومان و رطب خواصویی در نوع درجه یک با قیمت 23 تا 33 و درجه دو از 15 تا 30 هزار تومان عرضه می‌شود.

    عقیلی با تاکید بر این که فروشندگان باید خرما را هر چند بسته‌بندی شده، توزین و سپس قیمت آن را اعلام کنند، گفت: فروشندگان عمده و خرده باید درجه ‎ بندی، نوع کالا و قیمت را در معرض دید متقاضیان قرار دهند چرا که در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد با بیان این که مردم باید در خرید خرما و رطب دقت کنند، توصیه کرد که از خرید این کالا از فروشندگان سیار و دوره‌گرد خودداری و تنها از مراکز معتبر و دارای مجوز خرید شود.

    برچسب ها