عصر خودرو

تجربه تحریم ورود خطوط کشتیرانی به بنادر را داریم

‌تخلیه و بارگیری کالا روی زمین نمی‌ماند‌

عصر بازار- معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «مزیت اقتصادی» مبنای انتخاب بندر برای خط کشتیرانی‌ است، گفت: در تحریم‌های قبلی هم که برخی خطوط کشتیرانی بنادر ایران را ترک کردند مشکلی برای ما رخ نداد و تخلیه و بارگیری انجام شد.

‌تخلیه و بارگیری کالا روی زمین نمی‌ماند‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، هادی حق‌شناس با تاکید بر اینکه هیچ یک از بنادر ایران تحریم نیستند، اظهار داشت: همه خطوط کشتیرانی (‌لاینرها) دنیا امکان ورود به همه بنادر ایران را دارا هستند.

    معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اما لاینرهای خارجی در راستای منافع خود و هراس از تحریم‌های آمریکا است که به بنادر ما نمی‌آیند و گرنه بنادر ما تحریم نیستند؛ از سوی دیگر کشور آمریکا در برخی لاینرها هم سهام‌دار است که همین امر هم موجب شده است این لاینرها مایل نباشند به بنادر ما بیایند.

    حق‌شناس با تأکید بر اینکه لاینرها در راستای منافع اقتصادی به بنادر می‌آیند، ادامه داد: البته تعدادی از لاینرهای دنیا همچنان به بنادر ما می‌آیند اما تعدادی از لاینر‌هایی که خصوصاً مربوط به کشورهای اروپایی بود، آمدن خود را به بنادر ایران در این شرایط متوقف کرده‌اند.

    وی درباره‌ رایزنی برای حضور لاینرهای خارجی در بندر شهید بهشتی چابهار به جای بندر شهید رجایی، اظهار داشت:‌ همان‌گونه که گفته شد، لاینرها با اهداف اقتصادی به بنادر می‌آیند؛ به هر حال آن مزیت اقتصادی که بندر شهید رجایی برای برخی لاینرها دارد، طبیعتا در بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد؛ از سوی دیگر مزیتی که بندر چابهار برای کشورهای آسیای میانه دارد، دیگر بنادر ما در حوزه خلیج فارس، آن مزیت را ندارند؛ همین مزیت‌ها مبنای اقتصاد لاینر و انتخاب است.

    معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وجود کشتی‌‌ها در بندر امام خمینی (ره) برای تخلیه و بارگیری کالا، افزود: در دوران تحریم‌های ظالمانه قبلی هم که برخی خطوط کشتیرانی ‌بلافاصله بنادر ایران را ترک کردند و در ایران حضور نداشتند، مشکلی برای ما رخ نداد و تخلیه و بارگیری انجام شد.

    حق‌شناس تأکید کرد: از سوی دیگر بخش زیادی از تخلیه و بارگیری و حمل کالاهای کشورمان پیش از‌ تحریم‌ و یا در دوران تحریم  توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو