عصر خودرو

تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاونی تسریع می‌شود

عصر بازار- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کوتاه کردن زمان اعطای خدمات را از برنامه‌های جدید این صندوق نام برد و گفت: تامین منابع مالی شرکت‌های تعاونی یکی از برنامه‌های ما است که این امر از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری تسهیل خواهد شد.

تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاونی تسریع می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر علی وحدت امروز در نشست ویژه تعاونی‌های دانش‌بنیان با اشاره به ویژگی‌های حوزه دانش‌بنیان و فناور در کشور، گفت: این حوزه چند ویژگی خاص دارد؛ به طور مثال هزینه اشتغال و میزان سرمایه‌گذاری این بخش به طور متوسط نسبت به سایر حوزه‌ها پایین‌تر است. در عین حال بهره‌وری و ارزش افزوده‌ای که شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌کنند، بسیار بالا است.

    وی افزود: ایجاد اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار ارزشمند است، به طوری که عدم استفاده از منابع انسانی در این بخش، نوعی اسراف به شمار می‌آید.

    وحدت با اشاره به مسئولیت صندوق نوآوری و شکوفایی در تأمین مالی حوزه دانش‌بنیان و فناور در کشور، خاطر نشان کرد: در حدود پنج سال از تأسیس این صندوق می‌گذرد و تاکنون زحمات زیادی نیز برای این حوزه کشیده شده است. ما نیز در دوره جدید تلاش داریم خدمات صندوق را توسعه دهیم و زمان ارائه تسهیلات و خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را کوتاه کنیم که در این زمینه توفیقات خوبی نیز حاصل شده است.

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به موضوع همکاری جدید این صندوق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاون، گفت: طبق آمار موجود از هزار شرکت تعاونی فعال در کشور، 100 شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌آیند، لذا در برنامه مشترک خود با وزارت تعاون قصد داریم تعداد این شرکت‌ها را به لحاظ کمی افزایش داده و به لحاظ اقتصادی نیز به آنها کمک کنیم تا گردش مالی و نیز فروش محصولات آنها هم افزایش یابد.

    وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی درصدد است بحث تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاونی را تسریع بخشد، گفت: این کار از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت خواهد گرفت.

    وحدت با اشاره به اهمیت شتاب‌دهنده‌ها در توسعه حوزه دانش‌بنیان در کشور گفت: یکی از شتاب دهنده‌های خوب کشور، یک شرکت تعاونی است که چندین شرکت تعاونی دانش‌بنیان نیز زاییده این شتاب‌دهنده به شمار می‌آید، به عبارت دیگر اینگونه شتاب‌دهنده‌ها روند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها را در منطقه جغرافیایی خود تسریع می‌کنند.

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به میزان اثرگذاری وزارت تعاون در اقتصاد کشور، موضوع نفوذ فناوری در تعاونی‌های موجود را بسیار مهم عنوان و اظهار کرد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه تسهیلات مالی از شرکت‌هایی که از تعاونی‌های دانش‌بنیان خرید کنند حمایت می‌کنیم تا روند توسعه این تعاونی‌ها نیز سرعت گیرد.

    برچسب ها