عصر خودرو

فروش ۲.۸ میلیارد تومانی فرش قاجاری در لندن

عصر بازار- حراجی ساتبیز لندن با عنوان «هنرهای دنیای اسلام شامل فرش و قالیچه» با فروشی بالغ بر ۱۳ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

فروش ۲.۸ میلیارد تومانی فرش قاجاری در لندن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در این حراجی در مجموع 311 اثر به فروش رفت و یک نقاشی پرتره از سلیمان یکم (دهمین سلطان امپراتوری عثمانی) که قیمت اولیه 320 هزار دلار تا 450 هزار دلار برای آن تخمین شده بود در نهایت با قیمتی بالغ بر 6.9 میلیون دلار به فروش رفت تا رکورددار گران‌ترین اثر فروخته شده در این حراجی باشد.

    در میان آثار ایرانی نیز، یک تخته فرش ابریشم با قدمت نزدیک به 230 سال که به فرمان فتحعلی‌شاه قاجار بافته شده است با قیمت نزدیک به 196 هزار دلار (حدود 2.8 میلیارد تومان) به فروش رفت تا در میان کل آثار فروخته شده در این حراجی در رتبه چهارم گران‌ترین‌ها قرار گیرد.

    در قسمت بالایی این فرش که دارای تاریخ است آورده شده: "حسب الامر نواب مستطاب اشرف والا نایب السلطنه (اثر نوروز ساروقی در سال 1205 قمری- 1170 شمسی)

    همچنین یک قرآن بزرگ تذهیب‌کاری شده مربوط به دوره صفوی (نیمه دوم قرن شانزدهم میلادی) در میان چندین نسخه قرآن با منشأ ایرانی-اسلامی به بالاترین قیمت 122 هزار دلار به فروش رفت.

    یک قرآن قاجاری درون یک جعبه چوبی لاک زده شده (حدود سال 1221 شمسی) نیز در نهایت به قیمت 81.6 هزار دلار به فروخته شد.

    یک کاشی سفالی پلی کروم قاجاری قرن 19 میلادی (17.9 هزار دلار)، نقاشی پرتره از خسرو پرویز مربوط به سال 1181 شمسی در دوره قاجار (24.5 هزار دلار) در کنار چندین نسخه قرآن قدیمی، فرش اصفهان، بیجار و… از جمله دیگر آثار ایرانی فروخته شده در این حراجی هستند.

     

    برچسب ها