عصر خودرو

حمایت دو میلیون دلاری جمهوری کره از پناهندگان ساکن ایران

عصر بازار- برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک جدید دو میلیون دلاری جمهوری کره برای حمایت از معیشت ۳۰ هزار نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان ساکن ایران برای دو سال آینده استقبال کرد.

حمایت دو میلیون دلاری جمهوری کره از پناهندگان ساکن ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با قدردانی از دولت و مردم کره برای حمایت مستمر از پناهندگان ساکن ایران گفت: جمهوری کره از سال 2014 میلادی با اهدای 9.6 میلیون دلار به فعالیت ما، در صدر کشورهای اهدا کننده کمک های مالی این سازمان در ایران قرار دارد.
    به گفته «نگار گرامی» برنامه جهانی غذا در نظر دارد، این بودجه را برای ایجاد فرصت درآمدزایی برای آسیب پذیرترین پناهندگان افغان در داخل و خارج از مهمانشهرهای ایران هزینه کند.
    وی ادامه داد: برنامه جهانی غذا آموزش های فنی و حرفه ای لازم برای شروع کسب و کارهای کوچک را در اختیار زنان و مردان پناهنده قرار می دهد و آنها پس از تکمیل دوره های آموزشی، سرمایه شروع بکار خود را دریافت می کنند.
    نماینده برنامه جهانی غذا در ایران یادآور شد: مردان و زنان پناهنده ای که از قبل دارای مهارت های لازم هستند، یارانه نقدی یا ابزار لازم برای شروع کسب و کار کوچک مانند بافت فرش و گلیم، گلدوزی، خیاطی و دیگر صنایع دستی را دریافت خواهند کرد.
    «یوجانگ هیان» سفیر جمهوری کره در ایران نیز گفت: مایه افتخار من است که در ادامه همکاری نزدیک در مدت 6 سال گذشته با برنامه جهانی غذا، این کمک را به پروژه ارزشمند «درآمدزایی برای پناهندگان افغان در ایران» تقدیم کنم.
    وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه با ایجاد فرصت های درآمدزائی برای تعداد زیادی از پناهندگان ساکن ایران، در بهبود زندگی آنان تاثیرگذار باشد.
    سفیر کره بر ادامه کمک های بشردوستانه دولت این کشور تاکید کرد.
    ایران با حدود یک میلیون پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور، پنجمین کشور پناهنده پذیر در جهان است.
    برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980 میلادی، زمانی که اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند، کمک های غذایی خود را به پناهندگان آغاز کرده است.

    برچسب ها