عصر خودرو

رییس اتاق صنایع دمشق:

شرکت‌های ایرانی اولویت اصلی در توسعه اقتصادی سوریه هستند

عصر بازار- رئیس اتاق صنایع دمشق با اشاره به همراهی و برادری دو کشور ایران و سوریه گفت پس از پایان یافتن جنگ در حوزه اقتصاد نیز باید دو طرف همکاری نزدیکی داشته باشند.

شرکت‌های ایرانی اولویت اصلی در توسعه اقتصادی سوریه هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سامر الدبس، صبح امروز (چهارشنبه) در همایش اقتصادی ایران و سوریه در اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: خوشبختانه امروز سوریه از سال‌های سخت جنگ و تروریسم دور شده است و دولت و مردم این کشور به دنبال آن هستند که شرایط را برای بازسازی و توسعه اقتصادی هموار کنند.

    به گفته وی همان طور که ایران دوستی خود را در سال‌های جنگ به سوریه ثابت کرد، در سال‌های پیش رو نیز شرکت‌های ایرانی برای حضور و مشارکت در بازسازی اقتصاد سوریه دارای اولویت اصلی هستند و سوری‌ها از همکاری با شرکت‌های ایرانی استقبال می‌کنند.

    رئیس اتاق صنایع دمشق در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سوریه می‌تواند یک شریک تجاری مهم برای ایران باشد، توضیح داد: در کنار همکاری‌های اقتصادی دو طرفه می‌توان این انتظار را داشت که خاک سوریه فضایی مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورهای منطقه فراهم کند و ما در این زمینه آماده همکاری با ایرانی‌ها هستیم.

    وی در پاسخ به دغدغه طرف ایرانی در رابطه با بالا بودن تعرفه برخی کالاها در ورود به سوریه، بیان کرد: ما امروز به ایران آمده‌ایم که آنچه که در سطح دو دولت بررسی شده است عمق بیشتری پیدا کند و تمام مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی ایرانیان را ثبت کرده و برای حل آنها به دولت ارائه کنیم تا مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود. همچنین نمایشگاه عرضه و معرفی کالاها در دو کشور برگزار خواهد شد تا تجار بتوانند ارتباط خود با یکدیگر را تقویت کنند.

    در ادامه این نشست عدنان محمود - سفیر سوریه در ایران - نیز با اشاره به شراکت راهبردی ایران و سوریه در منطقه، خاطرنشان کرد: همان طور که دو کشور در سال‌های سخت جنگ در کنار هم بودند، در حوزه‌های اقتصادی نیز همکاری با ایرانیان برای سوریه یک اولویت جدی به شمار می‌رود و ما از مشارکت بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری و حضور در طرح‌های مختلف اقتصادی سوریه استقبال می‌کنیم.

    وی با اشاره به برقراری امنیت در بسیاری از نقاط سوریه، تاکید کرد: خوشبختانه امروز دولت ما توانسته است بخش زیادی از تروریست‌ها را از بین ببرد و پس از برقراری دوباره امنیت نوبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی خواهد رسید.

    سفیر سوریه در ایران در ادامه صحبت‌های خود، یادآور شد: ما تلاش خواهیم کرد تا مشکلات مختلف در حوزه‌های مختلف را برطرف کنیم و برای مسائلی همچون دغدغه‌های ارتباطات بانکی، راه‌حل‌های جدیدی پیدا کنیم. هم ایران و هم سوریه با تحریم‌های یکجانبه غربی‌ها مواجه هستند و باید در کنار یکدیگر برای توسعه اقتصادشان برنامه‌ریزی کنند.

    برچسب ها