عصر خودرو

پیش‌بینی بانک جهانی درباره افزایش قیمت محصولات کشاورزی

عصر بازار- پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات کشاورزی در سال ۲۰۲۰ به دلیل افزایش قیمت سوخت و کودهای شیمیایی رشد بی‌سابقه‌ای داشته باشد. تنش های سیاسی منجر به افزایش قیمت سوخت می‌شود که بدون واسطه به بیشتر شدن قیمت محصولات کشاورزی می‌انجامد.

پیش‌بینی بانک جهانی درباره افزایش قیمت محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بانک جهانی  در گزارش چشم‌انداز بازار کالاهای اساسی پیش‌بینی کرد که قیمت فلزات در پی کاهش بی‌سابقه در نیمه دوم سال 2018، در سال جاری میلادی رشد داشته باشد. این افزایش قیمت‌ها در پی ثبات فعالیت‌های صنعتی در چین و کاهش تولیدات محصولات متنوع فلزی ایجاد شد.

    «سیلا پازارباسی اوغلو» معاون مالی بانک جهانی در اظهارنظری گفته بود که «روند افزایش قیمت کالاها به بیشینه خود رسیده است که در بین صادرکنندگان رقابت ایجاد می‌کند و همینطور تمایل وارد کنندگان به فعالیت بیشتر می‌شود».

    پیش‌بینی می‌شود قیمت محصولات کشاورزی در سال 2020 به دلیل افزایش قیمت سوخت و کودهای شیمیایی رشد بی‌سابقه‌ای داشته باشد. تنش‌های سیاسی منجر به افزایش قیمت سوخت می‌شود که بدون واسطه به بیشتر شدن قیمت محصولات کشاورزی می‌انجامد.

    «آیهان کوسه» مدیر برنامه‌یزی بانک جهانی چشم‌انداز افزایش قیمت‌های مواد غذایی را کاملا به تصمیمات سیاسی وابسته می‌داند.

    دخالت کشور‌ها در جهت افزایش نیافتن قیمت محصولات کشاورزی و سعی در کنترل قیمت و آسیب نرسیدن به اقشار جامعه ممکن است به طور کلی و با در نظر گرفتن این اقدام توسط تمامی کشورها نهایتا به ضرر مردم تمام شود.

    برچسب ها