عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

طرح کاهش عرضه نفت ادامه می‌یابد

عصر بازار- وزیر نفت عربستان طی مصاحبه‌ای با شبکه روسی گفت که این کشور قصد ندارد تولید نفت خود را برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار به سرعت افزایش دهد.

طرح کاهش عرضه نفت ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان طی مصاحبه‌ای با یک شبکه روسی گفت: عربستان برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار جهانی اقدام سریعی نخواهد کرد.

    وی ادامه داد: این کشور به توافق کاهش عرضه به بازار جهانی که بین کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت انجام شده است،‌ پایبند است و این احتمال وجود دارد که این توافق ادامه یابد.

    هفته گذشته واشنگتن تصمیم گرفت تا معافیت‌های ارائه شده برای کشورهای خریدار نفت ایران را تمدید نکند و به همین دلیل قیمت نفت به دلیل نگرانی از بروز کمبود عرضه بالا رفت.

    الفالح البته گفت که شاید سطح تولید از ماه ژوئن به بعد تغییر کند اما درباره جزئیات آن و یا زمانبندی در این باره حرفی نزد.

    در حالی وزیر انرژی عربستان از پایبندی این کشور به توافق کاهش عرضه سخن می‌گوید که دونالد ترامپ روز جمعه از اوپک خواست تا با عرضه بیشتر نفت به بازار جهانی قیمت این حامل انرژی را کاهش دهند.

    از ماه ژانویه تاکنون قیمت نفت به دلیل توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه و همچنین تحریم نفتی ایران و ونزوئلا 40 درصد افزایش یافته است.

    الفالح ادامه داد: البته آماده هستیم تا هر گونه کاهش عرضه ناشی از غیاب نفت ایران در بازار را جبران کنیم اما ریاض به صورت داوطلبانه و خود خواسته تولید خود را از سطح تعیین شده در توافق، بالاتر نخواهد برد.

    وزیر انرژی عربستان ادامه داد:‌ من بر تعهد عربستان برای تامین نیاز بازار در راستای جایگزین کردن نفت ایران تاکید می‌کنم اما در عین حال ما همچنان به توافق اوپکی‌ها برای کاهش عرضه پایبندیم و نیازی نمی‌بینیم که به صورت داوطلبانه سقف تولید تعیین شده را تغییر دهیم.

    برچسب ها