عصر خودرو

سامانه «نشان حد مجاز آلاینده‌ها» در محصولات کشاورزی رونمایی شد

عصر بازار- سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی امروز رونمایی شد که زمان صدور مجوزها را از ۴۰ روز به ۷ روز کاهش می‌دهند.

سامانه «نشان حد مجاز آلاینده‌ها» در محصولات کشاورزی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.

    استفاده از این سامانه این امکان را به کشاورزان می‌دهد که مجوزهای حوزه کشاورزی را در حداقل زمان دریافت کنند.

    احمدی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی گفت: زمان دریافت مجوزها،‌ گواهینامه‌ها، پروانه‌ها کاملا الکترونیکی شده و هیچ گونه نیاز به مراجعه حضوری نیست و اگر پیش از این هر کدام از این اقدامات تا 40 روز زمان می‌برد اکنون استفاده از فضای اینترنتی زمان آن را به 7 روز رسانده است.

    متقاضیان در زمینه‌های دریافت مجوزها،‌گواهی‌های استاندارد و مجوزهای صادراتی و امثال آن می‌توانند با عضویت در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی به آدرس http://eagri.maj.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

    این سامانه باعث می‌شود که مشتریان از همه اطلاعات ریز و درشت محصولات کشاورزی که به بازار عرضه می‌شود مطلع شوند. اینکه این محصولات کجا تولید شده، چه اقداماتی روی آن انجام شده،‌ کجا عرضه یا صادر شده و چه ویژگی‌هایی دارد در این سامانه ثبت می‌شود و می‌توان آن را با محصولات دیگر هم مقایسه کرد.

    از مزایای استفاده از این سامانه کسری کار،‌کاهش زمان صدور مجوز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش جابه جایی تردد غیرضروری، حذف بروکراسی، تبادل دقیق اطلاعات، کاهش زمان انجام برخی فرایندها، امکان مدیریت یکپارچه در امور مجوزدهی و ده‌ها مزایای دیگر.

    آن طور که وزیر جهاد در حاشیه این نشست اعلام کرد، این سامانه صادرات محصولات کشاورزی را افزایش  خواهد داد، چرا که مشتریان اعتمادشان به محصولات بیشتر می‌شود.

    برچسب ها