عصر خودرو

رشد شاخص های بازار آسیا به دنبال گزارش آمریکا

عصر بازار- شاخص های آسیایی در معاملات امروز، به دنبال انتشار گزارش مثبت رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال جاری، با روند افزایشی همراه شدند.

رشد شاخص های بازار آسیا به دنبال گزارش آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، گزارش هایی مبنی بر بهبود وضع شرکت‌های صنعتی چین و روند مثبت رشد اقتصاد آمریکا توانست در نخستین روز معاملاتی تأثیر مثبتی بر بازارهای آسیایی داشته باشد.

    با این وجود، هنوز اطمینان به طور کامل به بازارها بازنگشته و سرمایه‌گذاران منتظرند تا بانک مرکزی آمریکا ظرف چند روز آینده جلسه خود را برگزار کرده و جزئیات بیشتری از سیاست‌های جدید اعلام کند. از سوی دیگر این هفته قرار است اطلاعات بخش تولید چین نیز منتشر شود.

    به گزارش رویترز، روز دوشنبه شاخص آسیا پاسفیک به جز ژاپن 0.38 درصد رشد کرد. این رشد پس از بیشترین افت هفتگی این شاخص در بیش از یک ماه گذشته رخ داد.

    شاخص شرکت‌های بزرگ چین نیز یک درصد رشد کردند، در حالی که هفته پیش 5.6 درصد نزول کرده بودند.

    این در حالی است که، سهام بازارهای استرالیا ، پس از آنکه در روز جمعه سقف 11 ماهه خود را لمس کرد، روز دوشنبه 0.43 درصد افت نشان داد. ولی در کره جنوبی شاخص اصلی بازار این کشور 0.74 درصد بهبود یافت. 

    در سوی دیگر، بازارهای مالی ژاپن به تعطیلاتی طولانی رفته اند اما معاملات آتی شاخص نیکی در سنگاپور نشان از رشد 0.85 این متغیر می داد.

    به نظر کارشناسان دلیل اصلی رشد شاخص های معاملاتی در بازار آسیا، گزارش ها و داده های اقتصادی آمریکا است که نشان از رشد 3.2 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری است.

    دلیل دیگر نیز اطلاعاتی بوده که بیانگر سوددهی بخش صنعت چین  در ماه مارچ است. بخش صنعتی چین بعد از چهار ماه کاهش سوددهی، در ماه مارچ حال و روز خوبی پیدا کرد. با همه این تفاسیر، هنوز تحلیلگرانی هستند که معتقدند وضعیت کلی بازارها شکننده است.

    به گفته جوآن گو، تحلیل گر بانک دی بی اس سنگاپور، سرمایه‌گذاران در پی نشانه‌های رشد هستند اما همچنان عدم اطمینان در بازار موج می زند. یکی از دلایل این عدم اطمینان، آینده مبهم گفتگوهای تجاری آمریکا-چین و نرخ دلار در بازارهای جهانی است.

    وی در این خصوص ادامه داد: تقویت دلار، خبر خوبی برای بازارهای آسیا نیست.

    به این ترتیب، روز دوشنبه، بازارهای ارز نسبتا آرام بودند. دلار در برابر ین در سطح 111.60، و تقریبا بدون تغییر، ایستاد. یورو نیز، با 0.05 درصد افزایش ارزش، 1.1154 دلار معامله شد.

    شاخص دلار، که ارزش این ارز را در برابر 6 ارز معتبر جهانی محک می زند، 0.03 درصد کاهش نشان داد و به سطح 97.981 رسید.

    در بازار نفت نیز قیمت‌ها کاهشی بود. نفت خام آمریکا 0.5 درصد افت کرد و به ازای هر بشکه 62.98 دلار معامله شد. نفت خام برنت نیز 0.37 درصد کاهش قیمت داشت و به ازای هر بشکه 71.88 دلار معامله شد.

    طلا اما تغییر چندانی نداشت. هر انس طلا قیمتی معادل 1285.78 دلار در بازارهای جهانی داشت.

    برچسب ها