عصر خودرو

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده:

نرخ هر کیلو دام زنده سبک ۳۰ هزار تومان

عصر بازار- رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی با وزن سبک درب عمده فروشی ۶۷ تا ۶۸ هزار و وزن سنگین ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان است.

نرخ هر کیلو دام زنده سبک ۳۰ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی با وزن سبک درب عمده فروشی 67 تا 68 هزار و وزن سنگین 58 تا 60 هزار تومان است.

    وی نرخ هر کیلو دام زنده سبک را 30 تا 32 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط مناسب عرضه دام زنده تولید داخل و دام زنده و گوشت قرمز وارداتی در روز‌های آتی پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت با روند کاهشی در بازار روبرو شود.

    پوریان با انتقاد از قیمت بالای گوشت در خرده فروشی‌ها گفت: علی رغم کاهش قیمت گوشت در عمده فروشی ها، اما نرخ آن در خرده فروشی‌ها کاهش چشمگیری نداشته است.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور پیرامون تلفات دام زنده ناشی از سیل اخیر بیان کرد: سیل اخیر در اکثر استان‌های کشور خساراتی را به بخش کشاورزی وارد کرده است، اما میزان تلفات دام سبک در استان‌ها در حدی نبوده که بتواند بر تنظیم بازار و قیمت گوشت در بازار اثر گذار باشد.

    وی با اشاره به اینکه واردات دام سنگین در حال انجام است، اظهار کرد: برای جلوگیری از نابسامانی بازار گوشت قرمز مقرر شده، واردات دام سنگین به شکل هدفمند انجام شود که از این رو به پشتیبانی امور دام پیشنهاد داده ایم که بخشی از دام‌های وارداتی را به دامداری‌های مختلف عرضه کنند چرا که این موضوع بر کاهش قیمت تاثیر گذار است.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب عرضه دام زنده و گوشت قرمز وارداتی پیش بینی می‌شود که ظرف روز‌های آتی قیمت هر کیلو دام زنده به 28 تا 29 هزار و لاشه گوسفندی به 65 هزار تومان برسد.

    برچسب ها