عصر خودرو

وزیر صنعت مطرح کرد:

افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار

عصر بازار- وزیر صنعت گفت: افزایش حجم مبادلات با پاکستان به ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ در چشم انداز روابط دو کشور ترسیم شده است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روابط فی مابین بگذارد.

افزایش حجم مبادلات ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در جشنواره فرهنگی پاکستان که به مناسبت روز ملی این کشور بعد از ظهر دیروز در گالری غربی برج میلاد افتتاح شد، تصریح کرد: پاکستان دروازه مهم ورود به شرق و دارای روابطی راهبردی با جمهوری اسلامی ایران است.

    وی با اشاره به تعامل و همکاری دو کشور و عضویت در نهادهای مهم اقتصادی بین المللی افزود: این همکاری‌ها نشان از گرایش‌های راهبردی دو کشور دارد.

    رحمانی ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از 5 درصدی پاکستان در دو سال متوالی، جمعیت بالا و سایر ظرفیت‌ها، این کشور را به منطقه‌ای جذاب برای سرمایه گذاران همه دولت‌ها تبدیل کرده است.

    وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با ظرفیت‌های فراوان و همچنین جمعیت بیش از 80 میلیونی و همچنین ارتباطات گسترده با کشورها و بازارهای مختلف جهان دارای ظرفیت‌های غنی اقتصادی است.

    رحمانی به توانمندی‌های بالای ایران در تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و همچنین فولاداشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های گسترش همکاری دو کشور در زمینه‌های دیگر چون کشاورزی، توریسم، دارویی، پزشکی و دانشگاهی نیز فراهم است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سند توسعه همکاری‌های اقتصادی دوکشور افزود: افزایش حجم مبادلات به 5 میلیارد دلار تا سال 2021 در چشم انداز روابط دو کشور ترسیم شده است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روابط فی مابین بگذارد.

    رحمانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده نخست وزیر پاکستان به تهران گفت: امیدواریم این سفر با توجه به زمینه‌های همکاری و اشتراکات فراوان دو کشور همسایه و همچنین رایزنی‌ها و توافقات فی ما بین منجر به گسترش روابط دو کشور شود.

    وی ادامه داد: البته برخی مشکلات امنیتی در جاهایی وجود دارد که رایزنی‌ها و انجام چنین سفرهایی می‌تواند منجر به رفع این معضلات شده و مردم دو کشور را از مواهب این روابط بهره مند سازد، دو کشور ایران و پاکستان نباید اجازه دهند که از خاک یکدیگر تهدیدی علیه دیگری‌انجام گیرد.

    برچسب ها