عصر خودرو

اتحادیه اروپا از شرکت‌های خود در مقابل آمریکا دفاع می‌کند

عصر بازار- بروکسل اعلام کرد که آماده است تا از شرکت‌های متبوع خود در کوبا در مقابل اقدامات قضایی آمریکا حمایت کند.

اتحادیه اروپا از شرکت‌های خود در مقابل آمریکا دفاع می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که با تمام ابزارها از شرکت‌های خود در کوبا در برابر اقدامات قضایی آمریکا حمایت خواهد کرد.

    در همین راستا فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سیسیلیا مالستروم کمیسر تجاری اتحادیه اروپا طی نامه‌ای به واشنگتن کاخ سفید را به بازگشایی پرونده شکایت در سازمان تجارت جهانی تهدید کردند.

    اروپایی‌ها نسبت به اقدام آمریکا در اجرای قانون موسوم هلمز بورتون که به شهروندان آمریکایی اجازه شکایت علیه شرکت‌های خارجی که پس از انقلاب سال 1959 در کوبا فعالیت می‌کنند را می‌دهد، به شدت انتقاد کردند.

    اتحادیه اروپا شکایت خود در سازمان تجارت جهانی را که به دلیل این مسأله مطرح شده بود در سال 1998 و پس از آنکه آمریکایی‌ها به شرکت‌های اروپایی معافیت از این قانون را داده بودند مسکوت کردند.

    در این نامه که به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده بود آمده است: در صورتی که آمریکا در این زمینه همکاری نکند اتحادیه اروپا مجبور است تا از تمام ابزارها شامل سازمان‌های بین‌المللی برای حفظ منافع خود استفاده کند.

    در این نامه که در روز 10 آوریل ارسال شده است اتحادیه اروپا تهدید کرده است که موضوع بازگشایی پرونده شکایت در سازمان تجارت جهانی را مدنظر خواهد داشت.

    برچسب ها