عصر خودرو

اقدام تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا علیه اقدام تعرفه‌ای آمریکا

عصر بازار- هفته گذشته مقامات تجاری آمریکا لیست اولیه کالاهای اروپایی را که مشمول تعرفه وارداتی می‌شوند منتشر کرد. اتحادیه اروپا هم امروز لیست کالاهای آمریکایی که در اقدامی تلافی‌جویانه مشمول تعرفه وارداتی می‌شوند را ارائه داد.

اقدام تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا علیه اقدام تعرفه‌ای آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، هفته گذشته شاهد آن بودیم که مقامات تجاری آمریکا به بهانه کمک مالی اتحادیه اروپا به شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کردند که در تلافی این مسأله بر واردات کالاهای اروپایی تعرفه گمرکی اعمال می‌کند.

    در پاسخ به این اقدام آمریکا روز گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که امروز لیست کالاهای آمریکایی مشمول کالاهای گمرکی در تلافی اقدام کاخ سفید را امروز منتشر می‌کند.

    بر همین اساس کمیسیون اروپایی امروز لیست کالاهای آمریکایی به ارزش مجموع 20 میلیارد دلار را که در پی مناقشه اروپا با آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل متهم کردن یکدیگر به کمک مالی به ایرباس و بوئینگ را منتشر کرد.

    در بیانیه این کمیسیون آمده است کمیسیون اروپایی امروز لیست اولیه کالاهای آمریکایی که احتمالاً مشمول تعرفه‌های تلافی‌جویانه در زمینه مناقشه با آمریکا بر سر کمک مالی به شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس است منتشر می‌شود. فهرست کنونی شامل چندین کالا از هواپیما گرفته تا محصولات شیمیایی و کشاورزی می‌شوند و مجموع واردات آنها از آمریکا به اتحادیه اروپا 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

    دسته بازی‌های ویدیویی، تنباکو، ماهی، تراکتور و هلی‌کوپتر نیز از جمله کالاهایی هستند که در این فهرست وجود دارند.

    برچسب ها