عصر خودرو

ارزانی ۳ درصدی یک ماهه قیمت پنبه در بازار جهانی

عصر بازار- پنبه در یک ماه اخیر روندی نزولی را در پیش گرفته و با ۳.۱ درصد افت قیمت مواجه شده است.

ارزانی ۳ درصدی یک ماهه قیمت پنبه در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گیاه پنبه بومی مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری سراسر جهان شامل قاره آمریکا، آفریقا، و هند است.

    براساس برخی منابع خبری تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون 25 میلیون تن پنبه در هر سال تولید می‌شود. این میزان برابر با سطح زیر کشت 2٫5 درصد از زمین‌های کشاورزی روی زمین است. چین بزرگترین تولید کننده پنبه در جهان است و بیشتر پنبه تولیدیش در داخل کشور به مصرف می‌رسد. ایالات متحده آمریکا برای سال‌های متمادی بزرگترین صادرکننده پنبه در جهان بوده است.

    بررسی اقتصادنیوز از قیمت پنبه در یک ماه اخیر از منبع بلومبرگ نشان می‌دهد که پنبه در 24 آذر ماه با قیمتی معادل 63 دلار و 79 سنت در هر پوند (معادل 0.45 کیلوگرم) به فروش می‌رسید که در 30 آذر ماه با افزایش قیمت روبه رو شد و به قیمتی معادل 64 دلار رسید. در روزهای بعدی ماه روندی نزولی را در پیش گرفت و در 23 دی ماه با نرخی معادل 61 دلار و 87 سنت به فروش رسید. این نرخ نسبت به 24 آذر ماه 3.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

     

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها