عصر خودرو

نگرانی پالایشگاههای هند از افزایش حق بیمه محموله های نفتی عربستان

عصر بازار- رییس سازمان مالی و اعتباری هند گفت:افزایش حق بیمه محموله های نفتی عربستان به کشورهای آسیایی باعث نگرانی تعدادی از پالایشگاههای این کشور شده است .

نگرانی پالایشگاههای هند از افزایش حق بیمه محموله های نفتی عربستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت ملی نفت و گاز عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت در ماه فوریه حق بیمه محموله های نفتی برای مشتریان آسیایی خود را به میزان 60 سنت در هر بشکه افزایش می دهد.
    این افزایش قیمت با وجود ادامه سقوط قیمت نفت خام در بازار های جهانی و رسیدن قیمت هر بشکه به 30.43 دلار صورت می گیرد.
    «کی راویچندران» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو افزود: این تصمیم عربستان سعودی در کوتاه مدت تاثیر منفی بر پالایشگاههای هند که حدود یک پنجم نیازهای نفتی خود را از این کشور وارد می کنند برجای می گذارد.
    رئیس سازمان حقوق مدنی هند در زمینه خدمات سرمایه گذاری و اطلاعات اعتباری گفت: هند همواره خواستار واردات نفت از عربستان با قیمت های جهانی بوده است .
    وی افزود:عربستان سعودی یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت به هند است و به دلیل قرارداد های زمان دار امکان جایگزینی واردات نفت در کوتاه مدت نیست .
    «کی راویچندران» خاطرنشان کرد:عربستان سعودی که درآمد نفتی این کشور به دلیل پایین آمدن قیمت نفت ، کاهش یافته در نظر دارد با افزایش بیمه محموله های نفتی ،بخشی از این کسری قیمت را جبران کند.
    در ماه سپتامبر سال 2015 هند 9.8 میلیون لیتر نفت خام از عربستان سعودی وارد کرده است که این مقدار 20 درصد از واردات کل نفت خام هند را تشکیل می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها