عصر خودرو

مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی مسدود است

عصر بازار- مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کانتینری ایران در غرب بندرعباس به دلیل آبگرفتگی شدید مسدود است.

مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی مسدود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، امروز یکشنبه 25 فروردین ماه حدود شش کیلومتر از مسیر مذکور از دو راهی تازیان تا تقاطع غیرهمسطح شهید رجایی بطور کامل در محاصره آب است و امکان ورود به بندر وجود ندارد.
    هم اکنون نیروهای راهداری استان وسایر نیروهای امدادی در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.
    البته محور خروجی بندر شهید رجایی به سمت بندرعباس بطور کامل باز و تردد برقرار است.شب گذشته نیز به دلیل وزش شدید باد و بارش باران عملیات بندری در بندر شهید رجایی برای ساعاتی متوقف بود.
    بسیاری از مسیرها و خیابان های بندرعباس نیز از شب گذشته دچار آبگرفتگی شدید شده و ترددها به کندی انجام می شود.بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
    این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
    به دنبال بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان که از روز شنبه 24 فروردین ماه آغاز شده، تمام استان در آماده باش کامل هستند. سامانه بارشی از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح شنبه وارد استان هرمزگان شد و اولین بارش نیز ساعت 10 و 30 دقیقه در غرب، شمال و مرکز استان اتفاق افتاد.
    مدارس و مراکز آموزشی هرمزگان در روز شنبه به دلیل بارش باران و اخطاریه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی شدید معابر تعطیل بود و امروز یکشنبه نیز مدارس و مراکز آموزشی دانشگاهی برخی از شهرستان های استان از سوی ستاد مدیریت بحران هرمزگان تعطیل اعلام شده است.

    برچسب ها