عصر خودرو

صعود بورس‌های اروپایی در روز بد بورس‌های آسیا

عصر بازار- برخلاف بورس‌های آسیایی، همتایان اروپایی و آمریکایی آن‌ها روز خوبی را سپری کردند.

صعود بورس‌های اروپایی در روز بد بورس‌های آسیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا  ، در معاملات روز پنج شنبه بورس‌های اروپایی، با افزایش محسوس در نمادهای خودروسازی و گردشگری، بیشتر شاخص‌های مهم بورسی اروپا سبزپوش شدند به گونه‌ای که شاخص "استوکس 600" که در بر دارنده نماد 600 شرکت بزرگ اروپایی است با 0.3 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

    در آمریکا نیز بورس وال استریت در مسیر صعودی قرار گرفت و امیدواری معامله گران به بهبود شرایط با وجود گزارش منفی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی جهان در سال پیش رو باعث شد تا صف‌های خرید بیشتر از صف‌های فروش باشند و شاخص معاملات آتی بورس وال استریت با 0.2 درصد افزایش بسته شود.

    دیگر دلیل مهم صعود بورس نیویورک در معاملات امروز مربوط به انتشار صورت سود و زیان بانک‌های بزرگ این کشور نظیر "ولز فارگو" و "جی پی مورگان" بود. شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" 0.03 درصد و شاخص "اس اند پی 500 " 0.35 درصد افزایش یافتند و شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز در شرایطی به کار خود خاتمه داد که در مقایسه با روز قبل 0.69 درصد بالاتر رفته بود.

    در بورس‌های آسیایی، شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های منطقه اسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن 0.4 درصد کاهش یافت تا در پایین‌ترین سطح این هفته خود قرار گیرد. شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های کشورهای نوظهور نیز 0.5 درصد ریزش کرد.

    در بازار کالا، شاخص معاملات کالایی بلومبرگ 0.3 درصد عقب نشینی کرد تا در ضعیف‌ترین وضعیت دو هفته اخیر خود قرار گیرد. نفت برنت با 0.7 درصد کاهش به 71.23 دلار در هر بشکه رسید که در سه هفته اخیر بی سابقه محسوب می‌شود. مس نیز 0.3 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد تا هر تن از این فلز به ازای 1304.84 دلار معامله شود.

     

    برچسب ها