عصر خودرو

تداوم واردات گوشت تا کاهش قیمت به ۶۵هزار تومان

تدابیر ویژه برای تأمین مرغ و گوشت ماه رمضان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور گفت: روند واردات گوشت تا زمانی که اقتضا کند ادامه دارد.

تدابیر ویژه برای تأمین مرغ و گوشت ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حمید ورناصری با بیان اینکه قبل از تحویل سال 98 گوشت مرغ تازه 11 هزار و پانصد تومان و منجمد 10 هزار و 500 تومان در سراسر کشور توزیع شد گفت: میانگین قیمت گوشت مرغ 12 هزار و 700 تومان در کشور است.

    مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور افزود: گوشت مرغ تازه روزانه بیش از 1250 تن در سراسر کشور توزیع می‌شود و این روند ادامه دارد تا زمانی که به تولیدکننده آسیب نزند.

    او از تدابیر لازم برای تأمین اقلام گوشت قرمز (گوسفند و گوساله)، مرغ و تخم‌مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از تولید و جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها تا ذخیره کردن آنها در دست اقدام است.

    ورناصری از کاهش قیمت تخم‌مرغ در ایام نوروز گفت و افزود: تخم‌مرغ کیلوگرمی 6 هزار تومان از اسفند سال گذشته و در ایام نوروز توزیع می‌شود.

    وی افزود: توزیع مرغ و تخم‌مرغ به‌طور عمده در میدان‌های تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای ادامه دارد و به درخواست‌های مختلف دولتی و صنوف توزیع گوشت مرغ و تخم‌مرغ پاسخ مثبت داده می‌شود.

    حمید ورناصری درباره توزیع گوشت قرمز (گوساله و گوسفندی) گفت: با هدف تأمین بازار هدف کشور برنامه‌های کمک به تولید داخلی و واردات گوشت قرمز در دست اقدام است.

    مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور از قیمت‌های متفاوت در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: گوشت قرمز گوسفند بین 70 تا 75 هزار تومان است و این قیمت‌ها رو به کاهش است.

    وی به واردات دام زنده اشاره کرد و گفت: واردات 80 هزار دام زنده از بندر چابهار و بندر امام در سال 98 انجام شده است.

    ورناصری از ورود دام زنده سبک در شب گذشته به بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: تا زمانی که نوسان قیمت به‌زیان تولیدکننده نباشد ورود دام زنده ادامه خواهد داشت.

    او گفت: تا هر زمانی که نوسان قیمتی به‌زیان مصرف‌کننده باشد گوشت به بازار تزریق می‌شود و از تولیدکننده حمایت خواهد شد.

    وی افزود: قیمت مرغ تازه 11 هزار و 500 تومان و گوشت قرمز 65 تا 70 هزار تومان در بازار حفظ خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور از تولیدکنندگان خواست برای تأمین نهاده‌های دامی به جهاد کشاورزی استان‌ها مراجعه و به‌قیمت مصوب دریافت کنند.

    برچسب ها