عصر خودرو

با وجود کندی رشد اقتصادی به ثبت رسید

افت اندک واردات مس چین در سال ۲۰۱۵

عصر بازار- با وجود رشد اقتصادی کند دومین اقتصاد بزرگ دنیا، آمار گمرک چین نشان می‌دهد واردات مس این کشور در سال گذشته نزدیک به رکورد سال ۲۰۱۴ بوده است.

افت اندک واردات مس چین در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، واردات آنود، مس فراوری شده و آلیاژهای مس و دیگر محصولات نیمه تمام مسی با افت 0.3 درصدی نسبت به رکورد سال 2014 به 4.81 میلیون تن در سال 2015 رسیده است.

    در ماه دسامبر 2015، میزان واردات با رشد 15.2 درصدی نسبت به نوامبر 530 هزار تن گزارش شد که بعد از ژانویه 2014 بیشترین مقدار بوده است.

    پنگ سانهائو تحلیلگر اهل چین با اشاره به قیمت‌های پایین‌تر مس در بورس فلزات لندن در ماه نوامبر اعلام کرد: «واردات ماه دسامبر بیش از حد انتظار بوده است. برخی واردکنندگان محموله‌های تجاری خود را تا اواخر سال 2015 به تعویق انداخته‌اند که موجب تقویت واردات در دسامبر و احتمالا ژانویه 2016 خواهد شد.»

    بر اساس این گزارش، چین آمار تفکیکی واردات مس در سال 2015 را در ادامه این ماه منتشر خواهد کرد.

    با این حال، منابع آگاه در صنعت اعلام کردند واردات مس فراوری شده در سال جاری احتمالا کاهش خواهد یافت که به دلیل رزرو کمتر محموله‌های دریایی توسط واردکنندگان ناشی از ادامه‌داشتن کندی رشد اقتصادی چین خواهد بود. میزان محموله‌های دریایی مس فراوری شده رزرو شده برای سال 2016 ممکن است در حدود 20 درصد کاهش پیدا کند که بدان معناست به طور میانگین ماهانه 200 هزار تن از میزان واردات در سال جاری باید کاهش پیدا کند.

    پنگ اعلام کرد: «نگرانی‌ها در مورد سقوط ارزش یوان باعث شده تا سرمایه‌گذاران در مورد رزرو محموله‌های بزرگ مس هوشیارانه عمل کنند در حالی که بازرگانان با توجه به چشم‌انداز ضعیف قیمت، تمایلی به ساخت مخازن ذخیره بزرگ برای فروش مجدد ندارند.»

    قیمت مس در بورس معاملات لندن در این هفته به پایین‌ترین سطح قیمتی خود در 6 سال و نیم اخیر رسید. واردات سنگ مس و کنستانتره به رکورد 1.48 میلیون تن در دسامبر 2015 رسید که 2.8 درصد بیش از میزان واردات در نوامبر بوده است. میزان کل واردات سنگ ‌مس با رشد 12.6 درصدی 13.29 میلیون تن در سال 2015 گزارش شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها