عصر خودرو

قیمت طلا و سکه نزولی شد

عصر بازار- بازار طلا و سکه روز گذشته روز پرالتهابی را پشت سر گذاشت با این حال در روز جاری قیمت‌ها در این بازار نزولی شده است. در این رابطه رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه معتقد است تصمیمات و صحبت‌های فضای سیاسی بر این بازار تأثیرگذار است که البته با مدیریت صحیح در بخش اقتصادی می‌توان تأثیرات منفی فضای سیاسی را به شدت کاهش داد.

قیمت طلا و سکه نزولی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روز گذشته بررسی بازار طلا و سکه نشان از آن داشت که قیمت طلا و انواع سکه روند صعودی به خود گرفته و این موضوع عاملی شده بود تا متقاضیان دست از خرید بکشند و عموم مشتریان بازار، تنها تماشاگر بازار طلا و سکه بودند.

    در این رابطه ابراهیم محمدولی- رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طلا فلزی ظریف است که از نگاه‌های صنفی، سلیقه‌ای، سیاسی و اقتصادی تأثیر قابل توجهی می‌گیرد.

    وی ادامه داد: طلا در پی اظهارنظرهای سیاسی و اقتصادی تأثیر می‌پذیرد اما اگر بخش اقتصادی کشور به درستی مسائل را بررسی و مدیریت کند می‌تواند تا حد قابل توجهی تأثیرات منفی سیاست‌های دیگر کشورها را خنثی کند.

    رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که بر بازار طلا و سکه تأثیرگذار است رفتار بانک مرکزی است که در چند وقت اخیر مسیر مناسبی را در پیش گرفته و امید است در مدیریت عرضه و تقاضا در بازار ارز و سکه با تلاش و مدیریت بهتری وارد عمل شود.

    محمدولی با بیان اینکه بازار روز گذشته دچار التهاب و نوسانات بسیاری شده بود، گفت: بانک مرکزی و بانک‌های عامل با انجام به موقع تعهدات خود می‌توانند در مدیریت بازار کمک شایانی داشته باشند.

    وی بیان کرد: در روزهای پر التهاب و پر نوسان، فروشندگان و متقاضیان قدرت تصمیم‌گیری را از دست خواهند داد و همانطور که خریداران توان تصمیم‌گیری قاطع برای خرید طلا را ندارند، فروشندگان به دلیل نداشتن چشم‌انداز روشن از بازار در تأمین طلا، آنچنان علاقه‌ای به فروش طلا و مصنوعات آن را ندارند.

    رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه با اشاره به اینکه قیمت در بازار طلا و سکه نسبت به روز گذشته روند نزولی به خود گرفته است، گفت: هر مثقال طلای خام 17 عیار 1 میلیون و 952 هزار تومان، طلای 18 عیار گرمی 450 هزار و 600 تومان، سکه طرح جدید 4 میلیون و 891 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 761 هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و 781 هزار تومان و سکه یک گرمی 946 هزار تومان است.

    محمدولی خاطرنشان کرد: قیمت انس در بازار جهانی با رشد چند دلاری نسبت به روز گذشته به نرخ 1304 دلار و 60 سنت رسیده است.

    برچسب ها