عصر خودرو

«چکاپا» سود ۱۲۵ ریالی محقق کرد

عصر بازار- شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در صورت های مالی ۳ماهه خود سود هر سهم را ۱۲۵ ریال اعلام کرد.

«چکاپا» سود ۱۲۵ ریالی محقق کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در صورت های مالی سه ماهه منتهی به 30بهمن1397، با سرمایه 2هزار و 355میلیارد و 596میلیون ریالی سود 125ریالی برای هر سهم محقق ساخت.

    این شرکت سود خالص خود را با رشد 149درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ 293میلیارد و 570میلیون ریال، سود عملیاتی را با رشد 153درصدی مبلغ 379میلیارد و 894میلیون ریال و سود انباشته را در پایان دوره با رشد 183درصدی مبلغ یک هزار و 323میلیارد و 523میلیون ریال اعلام کرده است.

    "چکاپا" در این گزارش اعلام کرده است که سود هرسهم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 39درصدی محقق شده است.

    فروش داخلی این شرکت در 3ماهه مورد گزارش 13هزار و 968تن به ارزش 869میلیارد و 516میلیون ریال بوده که سود ناخالص این فروش 333میلیارد و 180میلیون ریال منتشر شده است. علاوه بر این یک هزار و 742تن به ارزش 111میلیارد و 964میلیون ریال فروش صادراتی داشته که توانسته سود ناخالص 56میلیارد و 714میلیون ریال را به ثبت برساند.

    "چکاپا" در تشریح اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که به منظور افزایش ظرفیت خمیرسازی، جایگزینی تولید کاغذ فلوتینگ با کاغذ دولایه رو سفید (top white)، کاهش بهای تمام شده محصولات، از حدود یکسال پیش برنامه هایی در دست اقدام بود که بهبود عملکرد کوره آهک واحد ریکاوری بویلر، راه اندازی واحد های پیت گیری جدید، محوطه سازی برای دپوی باگاس از جمله این اقدامات بوده است.

    همچنین بخشی از دارایی های در جریان ساخت که در صورت های مالی 6ماهه اشاره و اکنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است  در راستای حصول این اهداف بوده است.

    علاوه بر این برنامه توسعه محصولات یا خدمات جدید و برنامه جایگزینی تولید کاغذ دولایه به جای کاغذ فلوتینگ  از برنامه های توسعه محصول این شرکت است. در حال حاضر تعداد شرکت هایی که در ایران از خمیر بازیافتی، تولید کاغذ فلوتینگ می کنند زیاد است و همین موضوع باعث شده است تقاضا برای کاغذ بازیافتی یا آخال افزایش پیدا کند و لذا حاشیه سود تولید کاغذ فلوتینگ کم شود.

    برای پیش گیری از کاهش سود شرکت و با توجه به برخورداری از مزیت خمیر ویرجین، تصمیم به تولید کاغذ جدیدی در این شرکت گرفته شد که برای روکش کارتن ها استفاده می شود و این کاغذ جزو کاغذهای سفید بسته بندی به شمار می رود که بخشی از آن از محل واردات و بخش دیگر از محل تولید داخلی تامین می شود. اما مزیت کاغذ پارس نسبت به سایر تولید کننده های داخلی برخورداری از خمیر ویرجین تولیدی خود است درحالی که سایر تولید کنندگان باید از خمیر وارداتی استفاده کنند.

    این شرکت در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده دارد اعلام کرده است یکی از محصولات مورد استفاده این شرکت در فرایند تولید خمیر، کاستیک سودا است که این محصول از بورس کالای پتروشیمی خریداری می شود. افزایش نرخ ارز صرفا روی این قلم به عنوان مواد اولیه تاثیر گذار است. «چکاپا» برای کاهش ریسک ناشی از این امر برای دوره 9ماهه منتهی به 30آبان1398 در نظر دارد با سرمایه گذاری های انجام شده بتواند بخش عمده ای از کاستیک مورد مصرف را بازیابی کرده و میزان نیاز به کاستیک را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و بدین ترتیب ریسک حاصل از افزایش نرخ ارز را کاهش دهد.

    از سوی دیگر این شرکت جهت تکمیل طرح های توسعه پیش بینی کرده که با راه اندازی شرکت پارس طبیعت، سود هر سهم(eps) را به دلیل 99.99درصد مالکیت درشرکت مذکور در طول یکسال به ملغ 750ریال افزایش دهد.

    برچسب ها