عصر خودرو

پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های فنی ایرانی در عراق

عصر بازار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به پرداخت ۲۰۰ میلیون دلار خسارت به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی ایرانی در عراق، از پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار خسارت توسط این صندوق به صادرکنندگان خبر داد.

پرداخت خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری به شرکت‌های فنی ایرانی در عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، افروز بهرامی با اشاره به میزان خسارت پرداخت شده به صادرکنندگان کشور از سوی صندوق ضمانت صادرات اظهار کرد:‌ از ابتدای فعالیت این صندوق، بیش از 500 میلیون دلار خسارت به صادرکنندگانی که تحت پوشش خدمات این صندوق بودند پرداخت شده و این تعهدات، در قالب خسارت ارزی به صادرکنندگان پرداخت شده است.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با تاکید بر لزوم حمایت بیش از پیش از صادرکنندگان در سال جاری گفت: مقام معظم رهبری، امسال را به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند و ما معتقدیم که رونق تولید از سه طریق تحریک تقاضا، تحریک عرضه و بهبود فضای کسب و کار ایجاد می‌شود و از همین رو با توجه به اینکه تقاضا برای برخی کالاها در کشور چندان زیاد نیست، باید به صادرات این کالاها توجه بیشتری داشت؛ لذا ضمانت صادرات بیش از پیش دارای اهمیت است.

    وی گفت: به عنوان مثال در حوزه ضمانت صادرات در انواع بخش‌ها، در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و در حال حاضر 200 میلیون دلار خسارتی که تحت عنوان ضمانت‌نامه صادرات برای صادرکنندگان این خدمات در کشور عراق صادر شده بود، در حال پرداخت است و ما این رقم را برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در کشور عراق جبران کردیم.

    به گفته بهرامی، کارمزد خدمات ارائه شده از سوی صندوق ضمانت صادرات، کارمزد بسیار پایینی است که هر ساله بر اساس مصوبه هیئت وزیران تعیین می‌شود و در حدود 3 تا 4 در ده‌هزار است.

    برچسب ها