عصر خودرو

فرابورس ایران:

حجم معاملات امروز فرابورس ایران به ۴۰۲ میلیون ورقه بهادار رسید

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در آخرین روز کاری هفته جاری با خرید و فروش ۴۰۲ میلیون اوراق بهادار به پایان رسید.

حجم معاملات امروز فرابورس ایران به ۴۰۲ میلیون ورقه بهادار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات چهارشنبه، 23 دی ماه بالغ بر 402 میلیون ورقه بهادار در 42 هزار و 899 دفعه معاملاتی دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 68 میلیارد ریال رسید.

    در همین حال با رشد 9.4 واحدی شاخص فرابورس ایران، آیفکس توانست رقم 711 واحد را در کارنامه فعالیت خود به ثبت برساند. این میزان رشد نسبت به دیروز معادل 1.34 درصد و بیشترین افزایش شاخص از 21 شهریورماه تاکنون به شمار می‌رود.  

    در جریان معاملات امروز فرابورس ایران معامله‌گران شاهد عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت بیمه اتکایی امین به میزان 155 میلیون سهم با کشف قیمت یک هزار و 650 ریالی بودند و به این ترتیب ارزش معاملات در نماد اتکام بالغ بر 255 میلیارد ریال شد که بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار سهام بود.

    در پایان معاملات، سه نماد شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی مارون و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و در عین حال نماد شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت آهن و فولاد ارفع نیز بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

    امروز اسناد خزانه اسلامی نیز با دادوستد 64 هزار و 178 ورقه به ارزش 61 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. این اوراق همچنین رشد قیمتی 674 ریالی را در جریان معاملات تجربه کرد و با نرخ پایانی 962 هزا و 848 ریال مورد مبادله قرار گرفت.

    در میان ETFها صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در میان سایر صندوق‌ها ثبت کرد به طوری که  حجم معاملات این صندوق امروز به 3 میلیون ورقه بهادار به ارزش 40 میلیارد ریال رسید.

    این گزارش می‌افزاید، نماد شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های صنایع غذایی مینو شرق و زرین معدن آسیا بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها