عصر خودرو

سردرگمی بورس‌های آسیایی با سیگنال نفتی

عصر بازار- به دنبال افزایش قیمت نفت، بورس‌های آسیایی واکنش های مختلفی به آن نشان دادند.

سردرگمی بورس‌های آسیایی با سیگنال نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، از سرگیری درگیری‌های داخلی که به اخلال در عرضه نفت و افزایش قیمت طلای سیاه انجامیده است باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز دارای عملکرد مختلفی با یکدیگر باشند به گونه‌ای که در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" 0.42 درصد کاهش یافت اما شاخص بورس شهر شنژن با 0.17 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

    شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن حدود 0.4 درصد عقب نشینی کرد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با 0.16 درصد کاهش به کار خود در معاملات روز سه شنبه خاتمه داد.

    در حال حاضر هر بشکه نفت برنت 71 دلار و نفت خام آمریکا برای تحویل در معاملات آتی به ازای 64.38 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. ری اتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرالیا گفت: مهم‌ترین ویژگی معاملات امروز بازارهای بورسی، اثرپذیری بالای آنها از وقایع نفتی بود

    در دیگر مناطق، شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو با ریزش سنگین در نماد "سافت بانک" 0.5 درصد و شاخص "تاپیکس" 0.12 درصد افت به ثبت رساندند. شاخص "کسپی" بورس سئول 0.31 درصد کاهش یافت و روند نزولی در بورس سیدنی استرالیا نیز به چشم خورد.

    در بورس وال استریت آمریکا نیز شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند به گونه‌ای که شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" 0.32 درصد عقب نشست اما شاخص‌های " اس اند پی 500" و "نزدک کامپوزیت" به ترتیب 0.1 درصد و 0.19 درصد بالاتر رفتند.

    در اروپا شاخص "استوکس 600" که در بر دارنده نماد 600 شرکت بزرگ اروپایی است با زیان 0.27 درصدی بسته شد اما شاخص "فوتسی 100" لندن 0.07 درصد افزایش یافت. شاخص "دکس" بورس فرانکفورت و "کک 40" بورس پاریس به ترتیب 0.39 درصد و 0.08 درصد کاهش یافتند.

    برچسب ها