عصر خودرو

توسط سازمان مالیاتی ابلاغ شد:

جزییات بخشنامه مالیاتی نقل و انتقال سهام و سود سهام

عصر بازار- بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها، نقل و انتقال سهام و سود سهام دریافتی ابلاغ شد.

جزییات بخشنامه مالیاتی نقل و انتقال سهام و سود سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اداره کل امور مالیاتی ضمن ابلاغ بخشنامه ای در خصوص درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه گذاری ها، نقل و انتقال سهام و سود سهام دریافتی اعلام کرد : بر اساس تبصره یک ماده 143 قانون مالیات های مستقیم و ماده 143 مکرر قانون مذکور، برای نقل و انتقال سهام در بورس ها یا بازارهای خارج از بورس و همچنین نقل و انتقال سهم سایر شرکت ها، مالیات مقطوع تعیین شده است.

    بر این اساس، از آن جا که تبصره 2 ماده 147 قانون مالیات های مستقیم مقرر می دارد، هزینه های مربوط به درآمدهایی که به موجب این قانون از پرداخت مالیات معاف یا مشمول مالیات به نرخ صفر بوده یا با نرخ مقطوع محاسبه می شود، به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی شناخته نمی شود، لذا با توجه به مراتب فوق و با توجه به تبصره 4 ماده 105 قانون مالیاتی در محاسبه درآمدهای مشمول مالیات منظور نمی شود.

    همچنین در گاه در اثر نگهداری سهام ناشی از سرمایه گذاری ها، اقدام به انعکاس ارزش تعدیل شده سرمایه گذاری ها شود، به موجب استاندارد حسابداری شماره 15 آثار تعدیلات یاد شده به روش های مشخص شده لحاظ می شود.

    جزییات این بخشنامه به شرح ذیل اعلام شده است.

    برچسب ها