عصر خودرو

رییس مجلس:

باید منبعی جدا از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیل در نظر گرفته شود

عصر بازار- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی نمی کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت های سیلاب کشور در نظر بگیریم.

باید منبعی جدا از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیل در نظر گرفته شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، علی لاریجانی امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول دوره تعطیلات که شاهد وقوع سیلاب در استان های مختلف کشور بودیم، مذاکراتی میان مجلس و دولت انجام شد.

    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسوولان در خصوص پیگیری مشکلات سیلاب، افزود: یکی از مسایل بحث اقدامات فوری است که باید در راستای حل مشکلات مردم انجام شود تا بتوانیم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

    رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله خوزستان در بحث سیلاب با دیگر استان های کشور متفاوت است زیرا همه آب ها به سدهای خوزستان وارد می شوند و باید این سدها به صورتی کنترل شوند که به مردم آسیبی وارد نشود.

    لاریجانی عنوان کرد: باید آبی که از سدها جاری می شود به نحوی باشد که حداقل خسارت به شهرها و روستاها وارد شود و مردم در این زمینه کمترین میزان خسارت را متحمل شوند.

    وی ادامه داد: باید یک پیش بینی صحیح از میزان ورودی آب به سدهای استان برای روزهای آینده داشته باشیم و بر آن اساس میزان خروجی را به درستی تنظیم کنیم.

    رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی در خصوص بارش ها را نمی توان به صورت صد درصدی تلقی کرد اما خوشبختانه به صورت کلی در خوزستان مسوولان توانستند شرایط را کنترل کنند.

    لاریجانی در خصوص منبع تامین خسارت های سیلاب اخیر کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی نمی کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال 98 برای جبران خسارت های سیلاب کشور در نظر بگیریم.

    وی ادامه داد: مذاکراتی در این زمینه با دولت انجام گرفته و منابعی نیز در نظر گرفته شده است که قابل وصول هستند. ظرف مدت هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

    برچسب ها