عصر خودرو

راه اندازی صنایع پایین دستی مس به رونق تولید کمک می کند

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پایین دستی مس در بیش از ۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حال راه اندازی است که این کار در ایجاد فرصت های جدید شغلی پایدار و رونق تولید استان کرمان و سایر استان ها موثر است.

راه اندازی صنایع پایین دستی مس به رونق تولید کمک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، احمد انارکی محمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، وجود شرکت ملی صنایع مس ایران و بزرگترین معدن روزباز مس سرچشمه در خاورمیانه را یکی از قابلیت های بزرگ و مهم صنعتی رفسنجان دانست و افزود: صنعت مس سرچشمه در حوزه صنایع پایین دستی و صنایع کوچک می تواند کمک شایانی کند.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : صنعت مس سرچشمه علاوه به رونق تولید در استان کرمان می تواند در سایر شهرهای کشور به بحث تولید و اشتغال های کوچکتر و صنایعی که ما به بخشی از آنها وابسته هستیم کمک کند.
    انارکی محمدی خاطرنشان کرد: صنعتگرانی در رفسنجان داریم که با برندهای معروف تولیداتی دارند که در داخل و خارج به فروش می رسند اما معضلاتی در حوزه ارزی، بانکی و تسهیلات و هزینه های تولید دارند که درحال پیگیری و رفع این مسایل هستیم.
    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث رونق تولید و حمایت از تولید که رهبری سال 97 را به این عنوان نامگذاری کرده اند دستگاه ها ملزم به همکاری و همراهی شدند.
    وی به برخی مشکلات در رفسنجان و انار از جمله راه ها و جاده ها اشاره و بیان کرد: متاسفانه آمار بدی را داریم به طوری که در کشور به طور میانگین هر دو ساعتی یک نفر جان خود را در تصادفات از دست می دهد.
    به گفته این نماینده مجلس محورهای داوران به سمت زرند، رفسنجان به نوق و رفسنجان به انار نقاط حادثه خیز زیادی دارند که تصادفات منجر به فوت در این محورها را داریم لذا مشکلات در این محوها در دست بررسی است تا امار تصادفات و مصدومان و فوتی ها رو به کاهش رود.
    وی به احداث محور بافق به نوق طی سال گذشته اشاره و گفت این محور جدید مسیر رفسنجان را 160 کیلومتر به بافق یزد نزدیکتر کرد کسانی که از رفسنجان به یزد، مشهد و طبس می روند از این مسیر سریعتر به مقصد می رسند و به زودی این محور به بهره برداری می رسد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نام گذاری کردند و اهمیت این نامگذاری از منظر رهبری نگاه به بحث های اقتصادی است و رفسنجان سه سال است که تولید خوبی در حوزه پسته بنا به تغییرات اقلیمی نداشته و خسارت 97 درصدی این محصول را شاهدیم محصولی که 96 درصد آن صادراتی است و در بحث کاشت، داشت و برداشت و اشتغال با مشکلاتی مواجهیم، که باید برظرف شود.
    وی گفت : یکی از مشکلات کشاورزان منطقه وام هایی است که با توجه به نبود این محصول و ناتوانایی در پرداخت اقساط وام ها، امهال وام ها به مدت سه سال در حال پیگیری است.
    این نماینده بیان کرد: وام های ارزان قیمتی هم برای بهسازی باغ های پسته به کشاورزان اعطا می شود تا محصول سال های آینده بر اثر نبود بودجه خسارت نبیند و بهسازی انجام شود، به برخی کشاورزان این وام ها اعطا شده و به برخی دیگر نیز واگذار می شود.
    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته تولید کنندگان بزرگترین بدهکاران بانکی در کشور شناخته شدند که در این راستا اقدامات خوبی در مجلس انجام شد.
    وی ادامه داد: طی نشستی در استانداری کرمان که برای تشکیل پنجره واحد انجام شد ( این پنجره امور را برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند تسهیل می کند یا در رفع مشکلات تولیدکنندگانی که به مشکل برخوردند تلاش می کند ) برای امهال وام های تولید کنندگان و بدهکاران نیز برنامه هایی در حال پیگیری داریم و امسال با توجه به شرایط و جنگ اقتصادی که داریم و رهبر ی نیز با حساسیت این شعار را انتخاب کردند امیدواریم همه ما بتوانیم در کنار هم مشکلات را حل کنیم.
    رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر د ر 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

    برچسب ها