عصر خودرو

وزیر انرژی امارات:

ایران حق دارد تولید نفت خود را افزایش دهد

عصر بازار- وزیر انرژی امارات گفت: ایران این حق را دارد که تولید نفت خود را افزایش دهد.

ایران حق دارد تولید نفت خود را افزایش دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای نفت از اواسط سال 2014 تاکنون تقریبا سه چهارم قیمت خود را از دست داده است.

    سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: فکر می‌کنم تمام اعضای اوپک از جمله ایران این حق را دارند تولید خود را افزایش دهند. فکر نمی‌کنم ما هیچ کس را محدود کنیم.

    چنین چشم‌اندازی باعث شده که تحلیلگران بازار نفت پیش‌بینی‌های خود درباره قیمت نفت در ماه‌های آینده را کاهش دهند، بطوریکه موسسه استاندارد چارتر اعلام کرده که قیمت‌ها ممکن است تا 10 دلار در هر بشکه سقوط کند.

    این بانک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ رابطه پایه‌ای برای هدایت بازار به سمت تعادل دیده نمی‌شود، قیمت‌ها تقریبا به طور کلی به وسیله جریانات مالی حاصل از نوسانات در دیگر داراییها همچون دلار آمریکا و بازارهای سهام تعیین می‌شود.

    وزیر انرژی امارات در واکنش به سخنان وزیر نفت نیجریه مبنی بر برگزاری نشست اضطراری اوپک گفت: استراتژی کنونی اوپک در حال جواب دادن است و برای این‌که این استراتژی اوپک به نتیجه برسد به زمان نیاز دارد که ممکن است بین یک تا 1.5 سال باشد.

    المزروعی خاطرنشان کرد: معتقدم صرفا به خاطر اینکه قیمتها در بازار کاهش یافته اوپک به تنهایی و یک جانبه نمی‌تواند شرایط و استراتژی را تغییر دهد.

    وزیر انرژی امارات افزود: در شرایطی که نیمه اول 2016 یک دوره سخت برای بازار نفت خواهد بود، در نیمه دوم به مدد کاهش احتمالی در تولید کشورهای خارج از اوپک، اوضاع به تدریج بهبود خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها