عصر خودرو

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

فاینکس فرصتی برای شناخت ابزار های جدید بازار سرمایه

عصر بازار- روال مرسوم این است که آحاد جامعه با حضور در نمایشگاه ها از آخرین رویدادها و دستاوردهای نهادها، صنایع و موسسات باخبر شوند و بازارهای پولی و مالی نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

فاینکس فرصتی برای شناخت ابزار های جدید بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روح الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به برگزاری فاینکس 2019 گفت: نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه طی 11 سال گذشته به­ صورت منظم برگزار شده و مهم­ترین رویداد حوزه­ پولی و مالی کشور  است.

    وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی می­ تواند به محلی برای جذب مشتریان جدید، معرفی نوآوری های بازار مالی، برگزاری گردهمایی­ ها و مشورت­ های تخصصی و جایی برای عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص تبدیل شود.

    دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار ویژگی های ممتاز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را برشمرد و گفت: هنوز فرهنگ سازی لازم برای بهره برداری از ابزارهایی همچون معاملات آتی سهام، فروش استقراضی و سایر ابزارهای این چنینی انجام نشده و این نمایشگاه می­ تواند فرصت مناسبی برای سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان درگیر باشد تا این ابزارها در این محیط معرفی شوند و توسط عموم مردم شناخته شوند و هم­چنین در خصوص راه ­اندازی برخی از این ابزارها همفکری لازم صورت گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه طبیعتا فراگیر شدن بازار سرمایه می تواند موجب رشد و اعتلای این بازار شود، گفت: وجود چنین نمایشگاه ­هایی می­ تواند ورود نقدینگی بیشتر به بازار سرمایه را رقم بزند و به توسعه آن کمک کند.

    روح الله میرصانعی تاکید کرد:  واقعیت این است که به رغم آنکه بورس کشورمان سابقه 50 ساله دارد، بورس نوپایی محسوب می­ شود. حضور اساتید مطرح دانشگاه، دانشجوهای رشته­ های مرتبط مالی و پیشکسوتان در نمایشگاه و استفاده از نظرات آن­ها در کارگاه­ های تخصصی می­ تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.

    برچسب ها