عصر خودرو

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عنوان کرد

روند تبدیل از سهامی خاص به عام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

عصر بازار- مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان این که عمده بانکهای سهامدار، سرمایه تعهد شده خود را در این بانک تامین کرده‌اند، گفت: روند تبدیل شدن از سهامی خاص به سهامی عام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شکل مطلوب ادامه دارد.

روند تبدیل از سهامی خاص به عام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کار آمدی نظام بانکی به میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات ارائه شده توسط شبکه بانکی سنجیده می‌شود و طرح تکریم ارباب رجوع زمینه ساز افزایش اعتماد عمومی، به عنوان بزرگترین سرمایه برای بانک‌ها است.

    با توجه به اقدامات انجام شده در بانک قرض الحسنه مهر ایران، از جمله: ارتقاء کیفیت خدمات بانکی، سرعت و دقت در ارائه خدمات الکترونیک، اطلاع رسانی مناسب به مراجعان، اصلاح و مهندسی مجدد روشهای انجام کار و افزایش توجه به مسائل رفاهی کارکنان به منظور بالا بردن بهره وری و کارایی کارکنان در ارائه خدمت به مشتریان که منجر به رضایت‌مندی حداکثری مردم و مشتریان بانکی از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران شده است.

    سیامک دولتی مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مورد تعیین تکلیف سهام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران دولتی نیست و از محل سرمایه‌گذاری 10 بانک بزرگ کشور تاسیس شده است.

    وی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران خصوصی محسوب می‌شود، افزود: برای تبدیل ماهیت بانک به سهامی عام و ورود به بازار بورس، لازم است تا سرمایه 1500 میلیارد تومانی صاحبان سهام تکمیل شود.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: تا کنون 7 بانک سهم خود از سرمایه تعهد شده را تکمیل نموده و 3 بانک دیگر نیز تا پایان سال جاری سهم شان را تامین خواهند نمود و با این کار، ماهیت حقوقی بانک از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و بعد از آن مقدمات ورود و عرضه سهام در بورس فراهم می‌شود.

    دولتی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شرایط اولیه ورود به بورس را دارد، گفت: تا کنون 70 درصد مقدمات تبدیل بانک، از سهامی خاص به سهامی عام طی شده است و تا پایان سال این فرایند را به اتمام می‌رسانیم.

    وی اظهارداشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام خدماتی که در سایر بانک‌ها انجام می‌شود، را به بهترین شکل ارائه می نماید با این تفاوت که به حساب‌ها سود پرداخت نمی‌کند و در بخش تسهیلات هم فقط کارمزد 4 درصدی از گیرنده تسهیلات دریافت می‌نماید.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا معمولا اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پس از سپرده‌گذاری مشتری انجام می‌شود، گفت: با افتتاح حساب افراد شناسایی و جزء مشتریان بانک قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه منابع قرض‌الحسنه محدود و تقاضای برای دریافت این نوع از تسهیلات بسیار بالاست، بانک در صورتی می‌تواند تسهیلات پرداخت کند که منابع داشته باشد و به ناچار باید به منظور نظم بخشی به حضور مشتریان برای دریافت تسهیلات به ترتیب، حضور و افتتاح حساب را ملاک قرار می دهد.

    دولتی افزود: البته عده‌ای از مشتریان هم به نیت خیرخواهانه سپرده‌گذاری کرده و افرادی را به طور مشخص برای دریافت تسهیلات از محل قرض الحسنه ویژه معرفی می‌کنند که در واقع این خدمتی است که توسط بانک به نیابت از صاحب حساب انجام می شود.

    وی ادامه داد: این سپرده‌گذاری، شرطی برای اعطای تسهیلات نیست و بسیاری افراد بدون سپرده‌گذاری و به واسطه معرفی خیرینی که منابع‌ مالی شان در اختیار بانک است، تسهیلات دریافت کرده‌اند.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به سوالی در مورد منابع قرض الحسنه گفت: این بانک به‌هیچ وجه از دولت منابعی دریافت نکرده و چنین پیش بینی برای آن نشده است و آنچه که حاصل شده نتیجه فعالیت شعب بانک در جذب منابع و توجه خیران نیک اندیش است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا موانع فعالیت‌های دیگر بانک قرض‌الحسنه از جمله صدور ضمانت‌‌نامه بانکی هنوز به قوت خود باقی است، گفت: بله؛ تنوع خدمات برای بانک تنوع مشتری به وجود می‌آورد و چنانچه ما بتوانیم، به طور کامل بسیاری از نیازهای صنوف را پوشش دهیم، مشتری بانک خواهند شد.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: خدماتی مانند صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبار اسنادی اگر در کنار سایر خدمات بانک قرض‌الحسنه برقرار شود، زنجیره خدماتی بانک تکمیل می‌شود.

    دولتی گفت: جلساتی اخیرا در این باره جلساتی با مسئولان ذیربط داشته ایم و دستوراتی هم داده شد. در حال رایزنی هستیم، تا دامنه خدمات بانک را افزایش دهیم. در اساسنامه بانک، پیش‌بینی فعالیت‌ ارزی و تاسیس شعب در خارج از کشور هم دیده شده است، با توجه به وضعیت مناسب ترازنامه بانک و مطالبات معوق یک درصدی، مانعی برای راه‌اندازی شعبه در خارجی از کشور وجود ندارد.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: اگر نظر مثبت بانک مرکزی در این حوزه‌ها را جلب کنیم، می‌توانیم فعالیت‌های جدیدی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام دهیم.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه‌ای برای تجمیع منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی در بانک دارد، گفت: فعالیت در سیستم بانکی قواعد خاص خود را دارد؛ مثلا براساس قانون مبارزه با پولشویی در باز کردن حساب باید کد شناسه برای افراد حقیقی یا حقوقی وجود داشته باشد. یکی از موانع انتقال منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه خانوادگی و مذهبی نداشتن کد شناسه است که می تواند مشکلاتی را برای بانک به‌وجود ‌آورد.

    دولتی در مورد رعایت استانداردهای بانک مرکزی در بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به مطالبات معوق 1.2 درصد این بانک گفت: تلاش داشته ایم به این مهم دست یابیم، لذا نه وارد امر بنگاه داری شده ایم و نه املاک مازاد در اختیار داریم و با رعایت بهداشت اعتباری از ایجاد مطالبات معوق و لاوصول نیز جلوگیری کرده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها