عصر خودرو

ترزا می در صورت موافقت پارلمان با طرح برگزیت استعفا می‌دهد

عصر بازار- یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد که نخست‌وزیر انگلیس در صورت موافقت پارلمان با طرح برگزیت از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

ترزا می در صورت موافقت پارلمان با طرح برگزیت استعفا می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس گفت که اگر به طرح وی برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) رای داده شود، وی استعفا می‌کند.

    بنابر گزارش  شبکه تلویزیوتی ای. تی‌. وی، در شرایطی که فشار‌ها بر ترزا می به منظور استعفا افزایش یافته است، او به نمایندگان قول داده است که اگر در این طرح از وی حمایت کنند، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. نخست‌وزیر انگلیس  به تازگی پیشنهاد داده بود که در ازای موافقت با طرح برگزیت از سمت خود استعفا کند.

    «رابرت پستن» سردبیر سیاسی این شبکه تلویزیونی در این مورد گفت: «منابع مطمئن به من گفته‌اند که ترزا می به «بوریس جانسون»، «یان دونسان اسمیت»، «استیو بکر»، «یاکوب ریز موگ»، «دیوید دیویس» گفته است که اگر آنها به طرح وی که مواردی را که آنها نمی پسندند را شامل می‌شود رای بدهند، استعفا خواهد کرد.»

    «نایجل ایوانز» امروز دوشنبه گفت که شماری از نمایندگان خواستار تغییر قانونمند نخست‌وزیر هستند. این در حالی است که دیروز (یکشنبه) ساندی اکسپرس گزارش داد که ترزا می با یک کودتا از جانب نمایندگان ناراضی مواجه است.

    همچنین«لیام فاکس» وزیر بازرگانی انگلیس هم در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد که اختلافات در زمینه برگزیت ابعاد بیشتری یافته است.

    وی در این مورد به شبکه خبری بی. بی. سی گفت: «ما یا اتحادیه اروپا را با یک توافق ترک می‌کنیم... یا اینکه بدون توافق که احتمال آن هم وجود دارد اما بعید است که پارلمان با آن موافقت کند و یا اینکه اصلا اتحادیه اروپا را ترک نمی‌کنیم که از دید من  چنین شرایطی به یک بحران دموکراتیک و بحران  قانون‌اساسی منجر خواهد شد.»

    صدها هزار نفر روز شنبه با حضور در خیابان‌های لندن خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی در خصوص جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

    برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

    برچسب ها