عصر خودرو

نخستین گندم کشور در سیستان و بلوچستان برداشت شد

عصر بازار- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت نخستین خوشه های طلایی گندم کشور با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در «پیشین» شهرستان سرباز این استان آغاز شد.

نخستین گندم کشور در سیستان و بلوچستان برداشت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عباس اشکانی روز یکشنبه سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را 32 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال از گندم زارهای این استان 100 هزار تن محصول برداشت شود و کشاورزان بیش از 36 هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به سیلوها تحویل دهند.
    وی ادامه داد: 150 دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان سیستان و بلوچستان کمک خواهند کرد.
    مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 11 مرکز خرید گندم شامل 6 مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان پیش بینی شده است.
    وی ادامه داد: امسال در نظر داریم تمام گندم بذری مورد نیاز فصل کشت سال آینده که سه هزار تن است را از کشاورزان خریداری کنیم.
    اشکانی بیان کرد: هر ساله حدود 80 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت اما در سال زراعی 97 -98 به دلیل خشکسالی شدید کشت گندم در شمال این استان که بیشترین سطح زیر کشت هر ساله را به خود اختصاص می داد انجام نشد.
    به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
    تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.

    برچسب ها