عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران:

درآمد شرکت ملی پست به حدود هزار میلیارد تومان رسید

پست سکوی تجارت الکترونیک می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به تغییر رویکرد پست به بسته و امانات از تدوین و تصویب برنامه راهبردی این شرکت برای تبدیل شرکت پست به سکوی تجارت الکترونیک خبر داد.

درآمد شرکت ملی پست به حدود هزار میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت در سال 97 و برنامه های شرکت ملی پست برای سال 98، گفت: با توجه به تحولاتی که در حوزه پست دنیا و تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوریی ها افتاده است، رویکرد پست نیز از پستنامه به بسته و امانت تغییر یافته است.

    وی به افزایش شاخص کیفی عملکرد مرسولات خارجه در آزمونی که از سوی UPU برگزار می شود از 75 درصد به 87 درصد امتیازات در سال 97 اشاره کرد و افزود: بهره گیری از نرم افزار جامع مدیریت کیفیت برای رصد برخط کیفیت خدمات پستی، و تعیین 15 شاخص جدید برای کنترل و ارزیابی کیفی خدمات پستی از دیگر اقدامات سال 97 شرکت ملی پست است.

    نعمتی، با اشاره به این نکته که اگر چه ترافیک مرسولات پستنامه نه تنها در ایران، بلکه در کل پست های جهان به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: در بخش سرویس های بسته و امانت رشد چشمگیری داشته ایم به نحوی که ترافیک این مرسولات در سال جاری بالغ بر 30 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

    افزایش 50 درصدی درآمد در سرویس خرید و فروش اینترنتی

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد چشمگیر در سرویس های خاص اشاره کرد و گفت: در سرویس خرید و فروش اینترنتی، با محدودیت هایی که در این حوزه به سبب شرایط اقتصادی کسب و کارها به وجود آمد، نزدیک به 50 درصد رشد درآمد داشته ایم، این موضوع در سرویس پس کرایه بیش از 90 درصد بوده است، اما بطور کلی حدود 8 درصد در سال 97 افزایش درآمد داشته ایم.

    معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر تغییر نیاز بازار و مشتریان و رویکرد پست ها به سمت بسته های پستی، گفت: در گذشته بسته های پستی نیز حجم و وزن قابل توجهی نداشتند، اما شرایط فعلی بازار تغییرات بسیاری دارد که این مسئله ضرورت برنامه ریزی گسترده برای آینده و طراحی و اجرای زیرساخت های مورد نیاز برای پاسخگویی به این نیاز را ایجاب می کتد.

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران به تجهیز نامه رسانان به دستگاه m-pos اشاره کرد و گفت: در این حوزه از 16 درصد نامه رسانانی که به این دستگاه مجهز بودند، در سال 97 این رقم به 67 درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: در سال 97، توجه و تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات پستی بصورت جدی در دستور کار بوده و اقبال مشتریان به استفاده از خدمات پستی، نشان دهنده رشد و موفقیت نسبی در این حوزه بوده است.

    نعمتی افزایش کیفیت در شاخص های کلیدی نظیر توزیع به موقع مرسولات در همه سرویس های ثبتی را دستاوردهای سال 97 دانست و گفت: توزیع به موقع در سرویس امانت از 86 درصد به 93 درصد رسیده است، همچنین میانگین تعیین تکلیف مرسولات خرید و فروش اینترنتی از 9.7 روز به کمتر از 7 روز رسیده است.

    وی راه اندازی سرویس پست تجاری، سرویس توزیع روز قبول از طریق توسعه شبکه خطوط و استفاده از ظرفیت پایانه های اتوبوس رانی، سرویس محصولات استراتژیک بومی، توسعه خدمات پستی در حوزه بانکی و بیمه ای و راه اندازی سرویس پیش فروش محصولات فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال 97 عنوان کرد.

    درآمد شرکت پست نسبت به سال گذشته بین 7 تا 8 درصد افزایش داشته است

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران درآمد 362 روزه سال 97 را 980 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد بین 7 تا 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و در چند روز آتی نیز به رقم بی سابقه هزار میلیارد تومان نزدیک می شویم.

    نعمتی تاکید کرد: این درآمد در صورتی به دست آمده که نرخنامه خدمات پستی از سال 1395 تغییری نداشته است.

    وی افزایش سرویس های ارزش افزوده و مدیریت بهینه قراردادها را یکی از دلایل رشد درآمد شرکت ملی پست در سال 97 عنوان کرد و افزود: این افزایش درآمد در صورتی محقق شده که در سال 97 در هزینه های جاری، پرسنلی، تجهیزات و پشتیبانی پست افزایش چشمگیری ایجاد شده و به طور متوسط 25 درصد افزایش در این بخش داشتیم، اما با درآمد به دست آمده و مدیریت بهینه هزینه ها در سال 97 به نقطه سر به سر با هزینه ها رسیدیم.

    رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران به 4 سیاست جدی در حوزه شبکه پستی اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت خدمات ارائه شده برای مشتریان یکی از سیاست های مهم شرکت پست در سال 97 بود که در سال 98 نیز با جدیت پیگیری می شود.

    جذب بازارهای جدید یکی از برنامه های شرکت ملی پست است

    وی مدیریت هزینه ها را یکی دیگر از سیاست های قابل پیگیری در شرکت ملی پست ایران عنوان کرد و افزود: مدیریت درآمد نیز به عنوان سومین سیاست در این شرکت بسیار دارای اهمیت است.

    نعمتی افزایش ترافیک را به عنوان چهارمین سیاست شرکت ملی پست اعلام کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که اگر بخواهیم در این شرکت شاهد افزایش درآمد باشیم باید به سمت افزایش ترافیک حرکت کنیم و با حفظ بازارهای فعلی خود به دنبال جذب بازارهای جدید باشیم.

    وی به حضور دو اپراتور پستی به عنوان رقیب در شبکه پستی اشاره کرد و افزود: با حضور این دو اپراتور امکان جذب بازارهای جدید سخت شده، البته با استفاده از تمام ظرفیت های شرکت پست و ایجاد بهره وری امکان مدیریت بازار وجود دارد.

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات در حوزه تحول در این شرکت، گفت: بر همین اساس برنامه ای برای تحول شرکت ارائه شده که یکی از این برنامه ها جوانگرایی در شرکت پست است که بخشی از آن در سال 97 انجام شد و در سال 98 نیز پیگیری می شود.

    وی از تدوین برنامه راهبردی شرکت ملی پست خبر داد و افزود: این برنامه راهبردی بر اساس تحول دیجیتالی و با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه و تدوین شده است و به تایید وزیر ارتباطات و تصویب شورای معاونین این وزارتخانه نیز رسیده است که در این برنامه چشم انداز ما معرفی شرکت ملی پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک و اپراتور ملی خدمات پستی است.

    بازنگری اساسی در استراتژی شرکت ملی پست انجام می شود

    نعمتی، به بازنگری اساسی در استراتژی شرکت ملی پست به عنوان یکی دیگر از برنامه های این شرکت اشاره کرد و گفت: در این بازنگری تغییر رویکرد کسب و کار در شرکت پست به صورت پلتفرمی، آزادسازی ظرفیت ها شرکت پست، تمرکز در ارائه سرویس های پایه زیرساختی و نوین و ایجاد زمینه توسعه سرویس های نوین اختصاصی متنوع با مشارکت بخش خصوصی و استارتاپ های پستی مورد توجه قرار گرفته است.

    وی به اهمیت و جایگاه برند شرکت ملی پست اشاره کرد و افزود: برای بازسازی و احیای برند شرکت ملی پست که شاید در سال های گذشته دچار خدشه شده باشد، برنامه ای تدوین شده است.

    رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران، استفاده از پایگاه داده های این شرکت را یکی دیگر از برنامه های آینده شرکت پست عنوان کرد و گفت: در اختیار گذاشتن داده ها می تواند برای کسب و کارهای این حوزه بسیار دارای اهمیت باشد که شرکت پست نیز برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت در نظر گرفته است.

    50 درصد مناطق شهری و روستایی کشور به طور متوسط تحت پوشش جی نف قرار گرفت

    وی، توسعه پایگاه نشانی استاندارد «جی نف» را یکی از پروژه هایی عنوان کرد که در سال 98 پیگیری می شود و در ادامه افزود: برای اتمام این پروژه که به مدت 5 سال طراحی شده است، 2 سال باقی مانده  که در تلاش هستیم در سال 98 به آن شتاب بیشتری داده شود.

    نعمتی با اشاره به اینکه در پروژه جی نف دستگاه های مختلفی همکاری دارند، گفت: نبود نقشه، نداشتن پلاک اماکن و اصلاح آدرس از عمده ترین مشکلات اجرای این پروژه است که باعث کندی انجام آن شده است.

    وی افزود: 70 درصد مناطق شهری و به طور متوسط نیز 50 درصد مناطق شهری و روستایی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است و در برخی از مناطق شهری در بستر این طرح نیز سرویس هایی ارائه می شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پست پروژه قیمت تمام شده را یکی دیگر از برنامه های سال 98 این شرکت بیان کرد و گفت: قیمت تمام شده برخی از خدمات و سرویس های  ارزش افزوده مشخص نبود و امکان محاسبه آن وجود نداشت که بر اساس این پروژه در سال 98 قیمت تمام شده این سرویس ها مشخص شده و می تواند به عنوان زیرساختی برای محاسبه سرویس های ارزش افزوده بخش خصوصی هم استفاده شود.

    ارتقای سطح معیشت کارکنان پست از برنامه های سال 98 این شرکت است

    وی درباره پرداخت بدهی های معوق به بازنشستگان شرکت ملی پست در سال 97 نیز با اشاره به بازنشستگی حدود 800 نفر از کارکنان این شرکت در سال 97، افزود: بخشی از پاداش آخر خدمت این بازنشستگان پرداخت شد اما برای پرداخت مابقی آن، راهکارهایی از جمله تسویه مطالبات شرکت و همچنین اخذ وام بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت و با نتایجی که به دست آمد، در فروردین ماه سال آینده، پاداش بازنشستگان پرداخت می شود.

    نعمتی، تورم نیروی انسانی را یکی از مشکلات اصلی شرکت ملی پست عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه امکان کم کردن نیرو وجود ندارد، با آموزش نیروی انسانی در راستای هوشمند سازی شبکه و رویکرد تجارت الکترونیک حجم کار در شرکت ملی پست افزایش پیدا می کند.

    مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، ترمیم معیشت کارکنان پست را یکی دیگر از برنامه های سال 98 این شرکت اعلام کرد و گفت: با مشکلاتی که وجود دارد اما تلاش می کنیم در سال 98 معیشت کارکنان شرکت ملی پست ارتقای خوبی داشته باشد.

    رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران با اشاره به حضور اپراتورهای خصوصی پست و تحول در شرکت ملی پست، سال 98 را سال شکوفایی و رونق بخش پست عنوان کرد و گفت: در سال 98 کیفیت ارائه خدمات پستی نسبت به سال 97 افزایش خوبی پیدا می کند.

    برچسب ها