عصر خودرو

ژاپن به دنبال تمدید معافیت برای خرید نفت از ایران است

عصر بازار- تاکاشی تسوکیوکا رییس اتحادیه نفت ژاپن موسوم به 'پی آ جی' گفت: پالایشگاه ها و وارد کنندگان نفت این کشور به دنبال تمدید معافیت برای استمرار خرید نفت از ایران هستند.

ژاپن به دنبال تمدید معافیت برای خرید نفت از ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، او روز شنبه خاطر نشان کرد که وارد کنندگان نفت و دولت ژاپن در حال رایزنی با آمریکا برای استمرار این معافیت خرید است.
    وی گفت: این اتحادیه با تمام توان از تلاش های دولت برای گرفتن معافیت پس از ماه آوریل برای خرید نفت از ایران حمایت می کند و پالایشگاه های نفتی از دولت خواسته اند تلاش کند تا آنها بتوانند خریدها را از ایران ادامه دهند.
    همزمان گزارش به نقل از وزارت خارجه ژاپن آورده است که مقام های این کشور و همتایان آمریکایی آنها یک هفته قبل در واشنگتن در این زمینه گفت و گو کرده اند.
    منابع مطلع از وزارت صنعت ژاپن گفته اند که مقام های ژاپنی به آمریکا تاکید کرده اند که نباید تحریم های این کشور بر ثبات تامین انرژی این کشور تاثیر منفی بگذارد و فعالیت پالایشگاه های ژاپنی را مختل کند.
    مقام ژاپنی درباره بیمه نفتکش هایی که نفت را از ایران به این کشور وارد می کنند نیز گفت که در حال حاضر در انتظار اعلام تمدید معافیت هستیم و بعدا در این باره اطلاع رسانی خواهد رشد.

    برچسب ها