عصر خودرو

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خبر داد:

موافقت سازمان بورس با تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری "صندوق در صندوق"

عصر بازار- پیرو تصویب و ابلاغ مقررات مربوط به صندوق­ های سرمایه ­گذاری "صندوق در صندوق"، معاون نظارت بر نهادهای مالی از موافقت سازمان با تأسیس اولین صندوق سرمایه گذاری از این نوع در بازار سرمایه خبر داد و گفت: به طور قطع بازار سرمایه نقش کلیدی در توسعه اقتصاد کشور ایفا می کند و باید با ایجاد بسترهای نوین سرمایه گذاری، نقدینگی سرگردان جامعه جذب حداکثری شود و این مهم همواره در دستور کار نهاد ناظر قرار دارد.

موافقت سازمان بورس با تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری "صندوق در صندوق"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سعید فلاح­ پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق در خصوص کارکرد صندوق در صندوق ها گفت: این ابزار صندوق بزرگی است که با هدف متنوع سازی سایر صندوق های سرمایه گذاری طراحی شده و اساسا کار آن مدیریت ریسک و سرمایه منابع بزرگ است.

    وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در سایر صندوق­ های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و مشارکت در تاسیس آنها مهمترین کارکرد صندوق در صندوق ها است. اما پیش از این صندوق­ های سرمایه­ گذاری، حداکثر مجاز به سرمایه­ گذاری پنج درصد از ارزش کل دارایی­ های خود در سایر صندوق­ های سرمایه­ گذاری بودند.

    فلاح پور افزود:  این در حالی است که صندوق ­های جدید می ­توانند کل دارایی ­های خود را در سایر صندوق­ ها، سرمایه­ گذاری ­کنند. با توجه به اینکه این صندوق­ ها مجاز به سرمایه­ گذاری در انواع مختلفی از صندوق ­ها هستند، لذا امکان بهره ­مندی سرمایه­ گذاران از سرمایه­ گذاری در دارایی ­های متنوع ­تر فراهم می شود.

    وی افزود: همچنین با امکان پذیر شدن مشارکت در تاسیس سایر صندوق ­ها، انتظار می ­رود فرآیند تاسیس و تامین مالی سایر صندوق ­ها از جمله صندوق ­های جسورانه و خصوصی و دیگر­ صندوق ­هایی که مقررات آنها در دست تدوین است تسهیل شود.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خاطرنشان کرد: مدت فعالیت این صندوق­ ها نامحدود است و حداقل سرمایه لازم برای ایجاد 500 میلیارد ریال اعلام شده  و مدیر صندوق ملزم است همواره حداقل 85 درصد سرمایه جذب شده از طریق این صندوق­ ها را در سایر صندوق ­های سرمایه­ گذاری، سرمایه­ گذاری کند.

    به گزارش سنا،  نخستین موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه­ گذاری صندوق در صندوق در تاریخ 21 اسفند 97 با نام صندوق سرمایه ­گذاری ستارگان و با مدیریت شرکت مشاور سرمایه­ گذاری دیدگاهان نوین با مشارکت مؤسسه دانش بنیان برکت، صندوق توسعه فناوری ­های نوین و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد و با ساختار مبتنی بر صدور و ابطال صادر شد.

    به گزارش سنا، براساس درخواست متقاضی و باتوجه به مجوز صادره، این صندوق عمده سرمایه ­گذاری خود را در صندوق­ های سرمایه­ گذاری جسورانه و خصوصی انجام می دهد.

    برچسب ها