عصر خودرو

دلار در آستانه رفع تحریم‌ها نزولی شد

عصر بازار- بعد از اعلام مواضع دولتی ها مبنی بر بازگشت آرامش به بازار ارز بعد از برجام نرخ دلار که چند هفته ای مدار صعودی را پیش گرفته بود، نزولی شد.

دلار در آستانه رفع تحریم‌ها نزولی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، صرافی های خیابان فردوسی امروز نیز مانند روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بودند این کاهش قیمت درحالی رخ داد که بازار ارز چند هفته ای با افزایش نرخ ارز و ثبت رکوردهای تازه از دلار در بازار همراه بود.

    اما کاهش دلار زمانی رخ داد که دولتی ها رسماً موضع خود در قبال بازار ارز را اعلام کردند هر چند این اعلام موضع با چند هفته تأخیر همراه بود ولی طبق اعلام بانک مرکزی بازار ارز بعد از اجرای برجام وضع بهتری خواهد داشت.
    و البته معاون وزیر نفت نیز قول داده که نرخ دلار و طلا بعد از اجرای برجام ارزان شود. این قول معاون زنگنه خیلی زودتر از برجام اجرایی شد و از روز گذشته مدار بازار برگشت.
    همچنین امروز سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران بار دیگر موضع دولت را تکرار و تاکید کرده که دولت قصد افزایش قیمت ارز را ندارد.
    بنظر می رسد بعد از شکست سکوت دولتی ها بازار بلافاصله واکنش نشان داده و این مهم به وضوح در قیمت ها نمایان است.
    برهمین اساس امروز سه شنبه 22 دی ماه صرافی ها دلار را قیمت 3678 تومان فروختند. روز گذشته دلار در بازار 3700 تومان قیمت خورده بود.
    در بازار سبزه میدان نیز هر گرم طلای 18 عیار با کاهش قیمت نسبت به دیروز معادل 95 هزار و 710 تومان فروخته می شود ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1091.8 دلار قیمت گذاری شده است.
    سکه فروش های سبزه میدان امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 943 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را 939 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی را 475 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی را 258 هزار تومان و سکه یک گرمی را 171 هزار تومان برای فروش قیمت زده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها