عصر خودرو

ارزش دلار کاهش و طلا گران شد

عصر بازار- در حالی که ارزش دلار افزایش یافت و ابهامات در مورد برگزیت اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود، اما با توجه به آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته اخیر باقی ماند.

ارزش دلار کاهش و طلا گران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار افزایش یافت و ابهامات در مورد برگزیت اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز با کاهش مواجه بود، اما با توجه به آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا فلز زرد در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسید باقی مانده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1311 دلار و 7 سنت در روز چهارشنبه، امروز با 0.4 درصد افت به 1303 دلار و 83 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.4 درصد افت داشت و به 1304 دلار و 10 سنت رسید.

    مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ارزش دلار نقش اصلی را در نوسانات قیمت طلا ایفا می کند. ارزش دلار در طی 4جلسه گذشته رو به کاهش بود، اما امروز دلار اندکی تقویت شده است.»

    وی افزود، پس از آنکه پارلمان انگلیس طرح خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کرد، تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا که به دلیل سرنوشت مبهم برگزیت افزایش یافته بود فروکش کرده است.

    اکنون انتظار می رود اعضای پارلمان انگلیس اواخر امروز رای به تعویق زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدهند. در حال حاضر موعد تعیین شده برای برگزیت 29 مارس است.

    دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بازارها در حال ارزیابی چشم انداز وضعیت اروپا و انگلیس پس از رای پارلمان هستند. اگر شاهد تعویق زمان جدایی باشیم، این اتفاق تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت، اما اگر بر روی نوعی توافق خروج اجماع شود، شاهد واکنش هایی در بازار خواهیم بود.»

    ارزش دلار پس از کاهش در طی دو جلسه گذشته به دلیل انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا، امروز در برابر اکثر ارزها افزایش یافت. قیمت تولید کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی رشدی اندک داشت و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره را بیشتر کرد.

    برچسب ها