عصر خودرو

کاهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز (سه‌شنبه) به کاهش بی‌ وقفه خود ادامه داد بطوریکه از ابتدای سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد کاهش قیمت را داشته است.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، این کاهش قیمت بی‌وقفه باعث شده تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود در زمینه قیمت نفت در سال 2016 را کاهش دهند و فعالان بازار نیز بنای کار را روی کاهش بیشتر قیمت‌ها بگذارند.

    نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با 43 سنت کاهش 30 دلار و 98 سنت معامله شد و نفت برنت با 43 سنت کاهش 31 دلار و 12 سنت در هر بشکه به فروش رسید.

    نفت برنت در ماه ژانویه 20 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده و نفت آمریکا نیز در تمام روزهای سال 2016 تاکنون کاهش قیمت داشته است.

    آمارهای تجاری نشان می‌دهد که بسیاری از فعالان بازار انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند.

    تحلیلگران موسسه‌های بارکلی، مک کواری، بانک آمریکایی مرلین لینچ، استاندارد چارتر و سوشیت جنرال همگی پیش‌بینی خود در زمینه قیمت نفت در سال 2016 را تنزل داده‌اند.

    بانک بارکلی اعلام کرد: وخامت قابل توجه در پایه های بازار نفت در اوایل 2016 ما را متقاعد کرده که تغییرات کاهشی بزرگی را در پیش‌بینی‌های خود در خصوص قیمت نفت در سال 2016 ایجاد کنیم.

    این بانک افزود: ما اکنون انتظار داریم نفت برنت و نفت آمریکا در سال 2016 به طور متوسط هر دو 37 دلار در هر بشکه معامله که نسبت به پیش‌بینی قبلی که 60 دلار برای نفت برنت و 56 دلار برای نفت آمریکا بود کاهش قابل توجهی یافته است.

    همچنین استاندارد چارتر نیز که بدبینانه‌ترین نظر را داشته اعلام کرد که قیمت‌ها احتمالا حتی تا 10 دلار در هر بشکه نیز سقوط خواهد کرد.

    این بانک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ رابطه پایه‌ای برای هدایت بازار به سمت تعادل دیده نمی‌شود، قیمت‌ها تقریبا به طور کلی به وسیله جریانات مالی حاصل از نوسانات در دیگر داراییها همچون دلار آمریکا و بازارهای سهام تعیین می‌شود.

    این بانک افزود: ما فکر می‌کنیم قیمت‌ها تا 10 دلار در هر بشکه پایین خواهد آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها