عصر خودرو

نماینده مردم لاهیجان در مجلس:

میزان افزایش نرخ چای با تورم موجود همخوانی ندارد

عصر بازار- نماینده مردم لاهیجان در مجلس مقدار افزایش قیمت چای با تورم موجود در جامعه را مناسب ندانست و گفت: چای درجه‌یک با افزایش ۲۰ درصدی و درجه‌دو با افزایش ۲۱ درصدی مواجه بوده‌اند که با توجه به تورم ۳۵ درصدی در کشور این مقدار افزایش باعث افول صنعت چای خواهد شد.

میزان افزایش نرخ چای با تورم موجود همخوانی ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ذبیح‌الله نیکفر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره میزان بودجه اختصاص‌یافته به طرح تحول سلامت اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بودجه طرح تحول سلامت در سال 98 نسبت به سال 97 هیچ تغییری نداشته و همان 32 هزار میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه مجلس و دولت در خصوص افزایش حقوق کارمندان تعامل لازم را دارند افزود: پیشنهاد مجلس افزایش 500 هزارتومانی حقوق کارمندان بود که دولت با افزایش 400 هزارتومانی آن موافقت و در خصوص افزایش 10 درصد بعدی هم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اذعان امیدواری به بهتر شدن وضعیت چای در شهرستان لاهیجان تصریح کرد: مهم‌ترین محصول شهرستان لاهیجان چای است که با توجه به قیمت‌گذاری اخیر در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد لذا امیدوارم مسؤولین توجه جدی به انجام این امر کنند.

    نیکفر مقدار افزایش قیمت چای با تورم موجود در جامعه را مناسب ندانست و بیان کرد: چای درجه‌یک با افزایش 20 درصدی و درجه‌دو با افزایش 21 درصدی مواجه بوده‌اند که با توجه به تورم 35 درصدی در کشور این مقدار افزایش باعث رو به افول رفتن صنعت چای خواهد شد.

    وی با بیان اینکه اقدام دولت در حذف یارانه 4200 تومانی در واردات بسیار به‌موقع بوده است افزود: از بین بردن ارز 4200 تومانی باعث بهتر شدن وضعیت چای خشک می‌شود زیرا در این صورت کارخانه‌دار می‌تواند مبلغ بیشتری به چای‌کار پرداخت کند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با تأکید بر لزوم‌ توجه مسؤولین به افزایش قیمت چای در کشور اظهار کرد: دولت می‌خواهد در جامعه اشتغال ایجاد کند به همین دلیل اگر با افزایش قیمت چای در این وضعیت تورم موافقت نکند بسیاری از جوانان بیکار خواهند شد.

    نیکفر با اعلام اینکه برای مجتمع فرهنگیان لاهیجان مبلغی اختصاص‌یافته است بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که تاکنون نیمه‌کاره مانده بود مجتمع فرهنگی لاهیجان است که پنج میلیارد برای اتمام این طرح اختصاص‌یافته که امیدوارم محقق شود.

    وی با بیان اینکه از دولت می‌خواهم راه اصلی سراوان به سیاهکل را احداث کند افزود: یکی از مصوبات مهم دولت قبلی و این دولت، احداث و ‌اجرایی شدن راه سروان به سیاهکل است که متأسفانه تاکنون بعد از گذشت 10 سال، دو و نیم کیلومتر از تملک اراضی آن مانده است.

    عضو کمیسیون بهداشت درمان و‌ آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم برای حل مشکل آب شرب در روستاهای سیاهکل گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گیلان، حدود دو میلیارد تومان برای حل مشکل آب شرب روستاهای سیاهکل در نظر گرفته شد هرچند بهره‌مندی آب در این مناطق به 78 و برخورداری به 88 درصد رسیده که باید این روند بهتر شود.

    نیکفر با اذعان به اینکه کار مطالعاتی احداث سد دیلمان به اتمام رسیده است تصریح کرد: با تلاش مسؤولین کار مطالعاتی این سد انجام و رئیس سازمان برنامه بودجه دستور را صادر کرده و با توجه به شرایط امیدوارم با آمدن کد دستوری، کار اجرایی این سد آغاز و مشکل آب را برطرف کند.

    وی با تأکید بر ناکافی بودن میزان اعتبارات برای اتمام پروژه‌ها گفت: متأسفانه هرساله و با شروع طرح‌های جدید کار انجام پروژه‌های گذشته دچار اختلال شده زیرا عده‌ای می‌خواهند اتمام پروژه‌ها را به نام خود به اتمام برسانند که این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.

    نماینده مردم لاهیجان و‌ سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل حل نشدن مشکل فاضلاب در رودخانه‌ها را بی‌اعتنایی مسؤولین به ابداعات جوانان دانست و بیان کرد: وقتی در یک کشور یک جوان روشی را اختراع می‌کند که می‌تواند شیرابه‌های فاضلاب را تصفیه کند مسؤولین باید به‌جای واردکردن برخی محصولات به این جوان اعتماد کنند.

    برچسب ها