عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

روابط ایران با آذربایجان افزایش می‌یابد

عصر بازار- وزیر اقتصاد با تشریح اهداف سفر به کشور آذربایجان، از گسترش سطح مناسبات ایران با جمهوری آذربایجان خبر داد.

روابط ایران با آذربایجان افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، فرهاد دژپسند که به منظور شرکت در اجلاس مشترک ایران و آذربایجان به این کشور سفر کرده، در بدو ورود به باکو افزود: امروز اقتضا می کند که ما با جمهوری آذربایجان به دلیل مشترکات بسیار زیاد فرهنگی و اقلیمی روابط را فراتر از طرح های زیرساختی گسترش دهیم و در این زمینه ظرفیت و زمینه های خوبی هم وجود دارد.

    وی اظهار داشت: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می توانند روابط پولی و مالی، گردشگری و کشت فراسرزمینی را گسترش دهند. دژپسند با اشاره به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه زیرساختی از جمله راه آهن تجربه خیلی خوبی دارند، گفت: می توانیم این کار را در دامنه های متعدد از جمله در حوزه های آب و برق نیز گسترش دهیم.

    دژپسند خاطرنشان کرد: ایران در دیپلماسی خارجی خود بر برقراری و تقویت روابط با کشورهای همسایه خیلی تاکید دارد و خوشبختانه یک ارتباط تاریخی خیلی خوبی میان ایران و جمهوری آذربایجان برقرار است.

    وی افزود: با توجه به اینکه ما تجربه خیلی خوبی در برخی از طرح ها داشتیم و اخیرا هم طرح مهم راه آهن رشت - قزوین با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد، بنا داریم در این اجلاس و در حاشیه آن با مقامات عالی از جمله رییس جمهوری، نخست وزیر، وزرای اقتصادی، کشاورزی، رییس بانک مرکزی و گمرک جمهوری آذربایجان درخصوص روابط اقتصادی فیمابین و اجرای طرح های جدید بحث کنیم.

    در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان راهکارهای گسترش همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانکی، گمرک و مسایل مرزی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت کمیته تخصصی بررسی می شود.

    گفتنی است، دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در اسفندماه سال گذشته در تهران برگزار شده بود.

    برچسب ها