عصر خودرو

بازار بیمه‌های اتکایی در فرابورس ایران کامل شد

عصر بازار- با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت بیمه اتکایی امین در بازار دوم، سهام هر دو شرکت بیمه اتکایی کشور در فرابورس ایران معامله خواهد شد.

بازار بیمه‌های اتکایی در فرابورس ایران کامل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، قرار است در فرایند عرضه اولیه بیمه اتکایی امین 155 میلیون سهم عرضه شود و علاوه بر کشف قیمت 93 میلیون سهم در روز چهارشنبه، 62 میلیون سهم به معامله‌گران آنلاین اختصاص داده می‌شود.

    سهم هر کارگزاری به همراه تمامی شعب از این عرضه 465 هزار سهم خواهد بود ضمن آنکه هریک از صندوق‌های سرمایه‌گذاری واجد شرایط می‌توانند تا سقف 300 هزار سهم "اتکام" را خریداری کنند.
    طبق این گزارش، بیمه اتکایی امین با سرمایه‌ای معادل یک هزار و 550 میلیارد ریال، دومین شرکت بیمه اتکایی کشور است که وارد فرابورس شده و به این ترتیب سهام هر دو شرکت بیمه اتکایی کشور در فرابورس معامله خواهد شد.
    همچنین، شرکت بیمه اتکایی امین که شصت و یکمین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران به شمار می‌رود، در زمینه عملیات قبولی و واگذاری اتکایی در تمامی رشته‌های بیمه‌ای فعالیت دارد.
    شرکت بیمه ایران و آسیا با مالکیت 20 و 16 درصدی، شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران با 16.2 درصد، سرمایه گذاری سبا و صبا تامین 11.1 و 10.8 درصد، بیمه ایران معین 8.9 درصد، بیمه البرز و دانا هریک 7 درصد، بیمه معلم 1.6 درصد و کارگزاری بورس بیمه ایران 0.60 درصد سهم، سهامداران این شرکت را تشکیل می‌دهند.
    گفتنی است، بیمه اتکایی امین در سال مالی جاری 288 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده و برای سال مالی 95، معادل 255 ریال سود پیش‌بینی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها