عصر خودرو

دقیقا چرا نماد "وخوارزم" از مهرماه بسته است؟

عصر بازار- نماد سرمایه گذاری خوارزمی با میانجگیری جامعه حسابداران و کمیته تخصصی سازمان حسابرسان تا هفته آینده باز می شود.

دقیقا چرا نماد "وخوارزم" از مهرماه بسته است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از همفکران، متوقف ماندن نماد سرمایه گذاری خوارزمی از 27 مهرماه تاکنون سوالات زیادی را در میان سهامداران ایجاد کرده،  درحالیکه در این مدت توضیح شفاف و قابل اطمینانی درباره علت بسته بودن نماد ارایه نشده است.
    به دنبال پیگیری انجام شده، یکی از مدیران شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به خبرنگار همفکران گفت: شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در مورد آخرین صورت مالی منتشر شده خود با سازمان بورس، دچار یک اختلاف نظر شده است  که امیدواریم به زودی حل و فصل شود.
    بر اساس این گزارش، چندی پیش شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اقدام به خرید نیروگاه منتظر قائم از بانک صادرات به ارزش 1600 میلیارد تومان کرده که گویی در اعلام ارزش این دارایی، نیروگاه با سازمان بورس دچار اختلاف شده است.
    ایشان که نخواستند نامشان درخبر آورده شود، در ادامه سخنان خود افزود: شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در بخش دارایی در دفاتر خود، نیروگاه منتظر قائم را 1600 میلیارد تومان خریداری کرده درحالیکه در صورت های مالی خود،  با درنظر گرفتن هزینه بهره ارزش این نیروگاه را 2400 میلیارد تومان آورده ، برهمین اساس سازمان بورس می گوید این موضوع با استانداردهای حسابداری مطابقت ندارد و شرکت نباید هزینه بهره را محاسبه می کرد و در حسابداری چنین چیزی مرسوم نیست.
    وی می افزاید: بورس این اقدام شرکت را مطابق با استانداردها ندانسته ، برهمین اساس قرار شده کمیته و جامعه حسابرسی  در این باره نظر نهایی خود را طی هفته جاری و هفته آینده اعلام کنند.
    او افزود: به عقیده مدیران بورسی ، این اقدام شرکت در حساب‌ و کتاب موجب غیر شفاف شدن صورت‌های مالی  می‌شود که گویی قرار است به‌ زودی این اختلاف حل‌ شده و نماد "وخارزم" به تابلوی معاملات بازگردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها