عصر خودرو

مبادلات تجاری مرز مهران در ایام نوروز فعال است

عصر بازار- مدیرکل گمرگ استان ایلام با رد شایعه توقف صادرات مرز مهران در ایام تعطیل نوروز گفت: هیچ دستور العملی مبنی بر توقف صادرات در ایام تعطیلات نوروز اعلام نشده است.

مبادلات تجاری مرز مهران در ایام نوروز فعال است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روح الله غلامی روز چهارشنبه با ذکر اینکه مبادلات تجاری مرز مهران در حال حاضر بدون هیچ گونه ممنوعیتی و محدودیتی انجام می شود، تصریح کرد: این روند در ایام نوروز نیز ادامه دارد.
    وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز 98 دستگاه های اداری مستقر در مرز حضور دارند، افزود: تاجران و پیله وران می توانند در این ایام با توجه به تعطیل نبودن مرز به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرز مهران مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق هم مانند گذشته انجام شود.
    مدیرکل گمرگ استان ایلام تاکید کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز 98 تردد مسافر و زائر به قصد زیارت به عتبات عالیات از طریق مرز مهران نیز همانند گذشته کماکان انجام می شود.
    وی با اشاره به میزان صادرات کالا در سال جاری از مرز بین المللی مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
    مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی بوده است.
    غلامی با اشاره به میزان کشفیات کالاهای قاچاق در مرز مهران نیز یادآور شد: در 11 ماهه سپری شده از سال بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در این مرز کشف شده است.
    به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.

    برچسب ها