عصر خودرو

مجری طرح بازار تهاتری کالا مطرح کرد؛

پیشنهاد همکاری با بورس کالا و ایجاد بازار تهاتری کالاها

عصر بازار- مجری طرح بازار تهاتری کالا گفت: حاضر هستیم با بورس کالا مبنی بر تهاتر کالاهایی که در این بورس وجود دارد میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان همکاری کنیم.

پیشنهاد همکاری با بورس کالا و ایجاد بازار تهاتری کالاها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل ازمهر، علاءالدین ختایی در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به تدوین آئین نامه تهاتر کالا از سوی دولت گفت: در این طرح تلاش داریم مایحتاج کشور را در دوران تحریم، با یک روش الکترونیکی تأمین کرده و در مقابل ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های داخلی و تولیدی کشور را نیز فعال سازیم.

    وی اظهار داشت: پیشنهاد تهاتر کالا را در دوران تحریم ما به وزارت اقتصاد و دولت ارائه کردیم و تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تأمین مایحتاج مورد نیاز کشور در دوران تحریم بهره گیری کنیم. بر این اساس از تمام مجموعه‌هایی که توانایی اجرای این کار را داشته باشند، استقبال کرده و حاضر به همکاری هستیم.

    ختایی افزود: هدف اصلی ما ایجاد اشتغال و تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم است. چرا که منابع زیادی در کشور به لحاظ نیروی انسانی و منابع طبیعی وجود دارد که می‌توان به اتکای آنها نیازهای کشور را در شرایط سخت تأمین کرد.

    مجری طرح تهاتر کالا خاطرنشان کرد: علاوه بر این حاضریم با بورس کالا مبنی بر تهاتر کالاهایی که در این بورس وجود دارد میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان همکاری کنیم و از سوی دیگر به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز رسماً اعلام کرده‌ایم که حاضریم بازار تهاتری را برای قطعات یدکی خودرو با دو خودروساز بزرگ یا صنایع فولاد، سیمان و مواد غذایی راه اندازی کنیم.

    وی ادامه داد: در فعالیت‌های عمرانی نیز طی سالهای اخیر با روش‌های قراردادی و تهاتری کار کرده و اکنون آمادگی داریم هرجا تقاضا باشد، پاسخ دهیم.

    ختایی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع دریافت تضامین لازم جهت تهاتر کالا در خارج از کشور خاطرنشان کرد: تضامین نکته بسیار مهمی است که ما آن را با دولت نیز مطرح کرده و اکنون نیز که در بخش‌های بین المللی قراردادهایی رابا بلغارستان، ترکیه، چین، کانادا، امارات و استرالیا پیگیری می‌کنیم، نیازمند این هستیم که دولت در ارائه تضامین لازم، ما را کمک کند.

    وی افزود: البته اخذ تضامین لازم برای کالاهای مختلف می‌تواند از سوی کارخانجات نیز تأمین شود تا بتوان در این راستا به کمک دولت آمد. در عین حال با بانک‌ها نیز در حال مذاکره هستیم تا در سطح خرده فروشی نیز برای راه اندازی بازار تهاتری کالا از سپرده‌های مردم به عنوان تضمین بهره گیریم.

    مجری طرح تهاتر کالا تصریح کرد: در سطح خرده فروشی نیز مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از محل فروش کالاهای مازادی که در اختیار دارند، تأمین کرده و مابه ازاء آن سپرده بانکی یا هر وثیقه دیگر خود را نیز به عنوان تضمین ارائه دهند ضمن اینکه این تضامین تا 6 ماه قابلیت عمل دارد.

    ختایی تأکید کرد: ما تلاش داریم تا علاوه بر تهاتر کالا در بازارهای داخلی و خارجی، ظرفیت‌های خالی کارخانجات را نیز با مایحتاجی که دارند همچون مواد اولیه و ماشین الات پر کنیم و از ظرفیت‌های خالی آنها علاوه بر تولید کالاهای داخلی به منظور اشتغال زایی نیز بهره گیریم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تکنولوژی تهاتر این روزها از سوی بسیاری از کشورهای دنیا به شکل مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد که البته ما نیز در بازار قدیم در شکل پته از همین روش استفاده می‌کردیم اما اکنون تلاش داریم تا با شکل و شمایلی مدرن در قالب تهاتر کارت از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

    برچسب ها