عصر خودرو

شنبه هفته آینده ۵ درصد از سهام بیمه معلم در فرابورس عرضه می‌شود

عصر بازار- به گفته رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم، شنبه هفته آینده ۵ درصد از سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

شنبه هفته آینده ۵ درصد از سهام بیمه معلم در فرابورس عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای نشست خبری تشریح ظرفیت‌های شرکت بیمه معلم غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات مدیره این شرکت گفت: ورود به بورس جزو اهداف این شرکت است و بیمه معلم در 5 سال گذشته جهش مناسبی داشته است.
    وی افزود: پورتفوی شرکت از 250 میلیارد تومان به 1600 میلیارد تومان رسیده و رشد 5 برابری داشته است. پیش از این، بیمه معلم زیان ده بود، اما در این مدت سود ده شده است.

    کرد زنگنه با بیان اینکه شفاف سازی کاملی در حساب ها انجام شده است، اضافه کرد: اکنون مطالبات شرکت به حداقل رسیده است و افرادی که این سهام را بخرند سود مناسبی خواهد داشت، چون در آینده وضعیت شرکت بهتر هم خواهد شد.
    رئیس هیات مدیره بیمه معلم اظهار کرد: میزان بدهی های شرکت 550 میلیارد تومان بود که کل این مبلغ اقساط سر رسید آتی مربوط به سال 1397 بوده است. همچنین 70 درصد پرتفوی کل شرکت‌های بیمه‌ای مربوط به بیمه‌های ثالث و درمان است.
    وی با اشاره به  رشد 33 درصدی حق بیمه افزود: برنامه افزایش سرمایه از 100 میلیارد به 150 میلیارد تومان از محل آورده نقدی نیز در دست اقدام است که پس از 10 ماه توانستیم مجوز افزایش سرمایه را کسب کنیم.
    کرد زنگنه بیان کرد: برآورد ما این است که ارزش بیمه معلم بیش از این میزان است و اکنون 250 میلیارد تومان حداقل مبلغی است که بتوان یک شرکت بیمه را تاسیس کرد. همچنین سعی می کنیم با توجه به بودجه ای که برای شرکت در نظر گرفته ایم حرکت کنیم و به پیش بینی های انجام شده برسیم.

    وی با اشاره به اینکه تسعیر نرخ ارز در عملکرد شرکت تاثیر می گذارد، ادامه داد: در صنعت بیمه نسبت بین هزینه های پرسنلی و فروش 8.4 است. بیمه معلم جزو سه شرکت اولی است که این نسبت را به 7.2 رسانده است.
    رئیس هیات مدیره بیمه معلم گفت: سهامدار بیمه معلم، صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ ما اولین شرکت بیمه ای در عراق هستیم که ثبت شده که در بغداد، بصره و کردستان فعال است، به این ترتیب عراق تا کنون 3 میلیون دلار برای ما ارز آوری داشته است.

    به گفته وی، سودآوری شرکت روند مثبت و صعودی داشته است که در آینده این سود افزایش می‌یابد.  همچنین بر اساس آخرین آمار بیمه مدکزی، توانگری بیمه معلم در حال حاضر رتبه دوم را در میان تمام بیمه‌ها دارد.

    کرد زنگنه در پایان بیان کرد: این شرکت سال گذشته 90 درصد تقسیم سود داشته است و موضوع پرداخت به موقع خسارت در اولویت وظایف این شرکت قرار دارد.

    برچسب ها