عصر خودرو

رای منفی مجلس انگلیس باعث ریزش بورس‌های جهان شد

عصر بازار- به دنبال رد مجدد برنامه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، بورس‌های جهانی در مسیر ریزشی قرار گرفتند.

رای منفی مجلس انگلیس باعث ریزش بورس‌های جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، معاملات روز چهارشنبه به نوعی دوربرگردان مسیر صعودی بورس‌های جهانی در روزهای اخیر محسوب می‌شود چرا که به دنبال مخالفت مجدد مجلس انگلیس با برنامه مورد توافق دولت ترزا می و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت و واکنش اتحادیه اروپا به این تصمیم مبنی بر این که این اتحادیه حاضر نیست دیگر به لندن امتیازی بدهد، بار دیگر نگرانی‌ها از خروج بدون توافق تشدید شده است.

    انتظار می‌رود نمایندگان مجلس انگلیس دولت این کشور را موظف به تمدید تاریخ خروج از اتحادیه اروپا تا زمان دستیابی به توافق مشخص کنند. در پی این اتفاق شاخص "داو جونز" بورس وال استریت آمریکا با 0.4 درصد کاهش به 25 هزار و 554.66 واحد رسید و شاخص "فوتسی 100" لندن با 0.3 درصد کاهش در سطح 7151.15 واحد بسته شد.

    این روند نزولی به بازارهای آسیا نیز کشیده شد به گونه‌ای که در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی 255" بورس توکیو تا پایان معاملات اولیه با ریزش 1.4 درصدی در سطح 21 هزار و 199.78 واحدی ایستاد، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با 0.5 درصد کاهش به 28 هزار و 784.28 واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" 0.7 درصد پایین رفت و در سطح 3039.72 واحد قرار گرفت.

    در دیگر بورس‌های مهم آسیایی، بورس سیدنی استرالیا 0.6 درصد، بورس سئول کره جنوبی 0.9 درصد و بورس سنگاپور 0.7 درصد ریزش داشتند. بورس‌های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین و جاکارتای اندونزی نیز در سطوح پایین‌تری در مقایسه با روز قبل بسته شدند.

    در بازار نفت قیمت‌ها صعودی بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 27 سنت افزایش به 57.14 دلار رسید و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 18 سنت افزایش به ازای 66.85 دلار معامله شد.

    برچسب ها