عصر خودرو

دژپسند فردا در اجلاس خبرگان سخنرانی می‌کند

عصر بازار- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تشریح جزئیات اجلاسیه خبرگان رهبری گفت: وزیر اقتصاد طی سخنانی در این اجلاسیه به سوالات خبرگان در حوزه مسائل معیشتی مردم پاسخ می‌دهد.

دژپسند فردا در اجلاس خبرگان سخنرانی می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تبیین دستور کار اجلاس فردای خبرگان افزود: آقای دژپسند به عنوان مهمان ویژه این اجلاس حضور می‌یابد و پس از تبیین برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه معیشتی مردم به پرسش‌های خبرگان پاسخ می‌دهد.

    سید احمد خاتمی گفت: پس از سخنان وزیر اقتصاد، پنج نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری، هر یک به مدت ده دقیقه، دیدگاه‌هایشان را درباره اظهارات او بیان می‌کنند.

    وی همچنین برگزاری انتخابات برای تعیین نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری به جای مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را نخستین دستور کار اجلاس رسمی خبرگان اعلام کرد که با رأی اعضای خبرگان از میان چند کاندیدا برگزیده می‌شود.

    خاتمی گفت: در اجلاس فردا همچنین دو مصوبه کمیسیون آئین نامه مجلس خبرگان رهبری شامل ساماندهی نطق‌های قبل از دستور و اصلاح قانون انتخابات این مجلس را در دستور کار داریم.

    وی افزود: در صورت تصویب طرح ساماندهی نطق‌های قبل از دستور؛ از این پس این نطق‌ها به ترتیب حروف الفبا انجام می‌شود و در این اجلاس از بیش از 80 نماینده مجلس خبرگان، 16 نماینده نطق‌هایشان را بیان می‌کنند.

    سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان افزود: اکنون که قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح است جا دارد که در خبرگان هم قانون انتخابات بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بررسی شود که البته در کمیسیون تخصصی ذیربط بررسی شده است و باید در اجلاس رسمی خبرگان هم به رأی گذاشته شود.

    خاتمی همچنین درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: در نشست امروز هیأت رئیسه این مجلس مصوب شد که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند 98 این انتخابات نیز در استان‌های خراسان رضوی، قم، خراسان شمالی، تهران و فارس برگزار و نمایندگان این استان‌ها به جای اعضایی که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند انتخاب شوند.

    ششمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری از دوره پنجم؛ صبح فردا با سخنرانی آیت الله احمد جنتی در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

    برچسب ها